کشته شدن 8 نفر در حملات خمپاره‎‏ای معارضان سوریه در حلب

نمایی از برافراشته شدن پرچم سوریه در منطقۀ الصاخور در شمال‌ شرق شهر حلب پس از آن‌که نیروهای دولتی معارضین را بیرون راندند. (8 آذر 1395- عکس از خبرگزاری رویترز)

در حملات خمپاره‎ای گروه‌های تروریستی و معارضِ دولت سوریه به بخش غربیِ شهر حلب، 8 نفر از جمله 2 کودک کشته شده‌اند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) اعلام کرد گروه‏‌های تکفیری چهارشنبه (10 آذر) مناطقِ تحت تسلطِ دولت سوریه در شهر حلب در شمال این کشور را هدف قرار دادند.

سانا به نقل از یک منبع در مرکز پلیسِ حلب نوشت در این حملات، محله‌های فرقان، اعظمیه و حلبِ جدید هدف قرار گرفتند و هفت نفر نیز زخمی شدند.

بر اساس گزارش سایت خبری شبکۀ سوریه وطن، خمپاره‎ها در محلۀ حلب جدید به منطقه‌ای در نزدیکی مدرسۀ موسی بن نصیر اصابت کردند.

سانا طی روزهای گذشته نیز گزارش داد حملات خمپاره‌ای گروه‌های معارض به مناطق مسکونی در شهر حلب به کشته شدن هفت غیرنظامی منجر شده است.

این خبرگزاری نوشت در حمله به محله‌های مسکونی حلب جدید، باب الفرج، اسماعیلیه، فرقان، میسلون و الجابریه 72 غیرنظامی نیز زخمی شدند.

نیروهای ارتش سوریه پس از آزادسازی منطقۀ الصاخور در شرق شهر حلب (8 آذر 1395- عکس از خبرگزاری رویترز)

این حملات در حالی صورت گرفته است که بر اساس تازه‌ترین گزارش‌ها نیروهای ارتش سوریه دستاوردهای بزرگی در مبارزه با گروه‌های تروریستی معارضِ دولت در حلب یه دست آورده‎اند به طوری که در حال حاضر تروریست‌ها از تمامی مناطق شمالی حلب بیرون رانده شده‌اند.

شهر حلب که زمانی قطب صنعتی سوریه محسوب می‌شد، در حال حاضر به عرصۀ جنگی تمام‌عیار میان نیروهای دولتی و گروه‌های تروریستی تبدیل‌شده است.

این شهر از سال 1391 به دو بخش غربی و شرقی تقسیم‌شده که بخش غربی آن تحت کنترل سربازان سوری و بخش شرقی آن در تصرف گروه‌های تروریستی است. منطقۀ تحت تصرف گروه‌های تروریستی از 27 تیر در محاصرۀ نیروهای ارتش سوریه قرار دارد.

سوریه از سال 2011 (اواخر اسفند 1389) صحنۀ ناآرامی‌های مرگبار است. در این جنگ پنج ساله میلیون‌ها نفر از شهروندان این کشور جنگ‌زده آواره شده‌اند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.ir

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku