آغاز مرحلۀ پنجم عملیات آزادسازی غرب موصل

دود ناشی از انفجار ماشین بمب گذاری شده ای که تروریست های داعش در مسیر پیشروی نیروهای مردمی عراق به سمت روستای التفاحه در غرب موصل قرار داده بودند. (5 آذر 1395، عکس از خبرگزاری فرانسه)

به گزارش وبگاه نیروهای مردمی عراق (الحشد الشعبی)، احمد الاسدی، سخنگوی نیروهای مردمی، روز جمعه آغاز مرحلۀ پنجم عملیات نیروهای مردمی را در غرب موصل اعلام کرد.

الاسدی ضمن اعلام آغاز فاز جدید عملیات نیروهای مردمی در محور غربی موصل، اشاره کرد این عملیات به‌قصد آزادسازی مناطق گسترده‌ای در این محور صورت می‌گیرد که از اهمیت استراتژیک فوق‌العاده‌ای برخوردارند.

در همین راستا، نیروهای مردمی روز جمعه موفق به آزادسازی دو روستای ابونخیله و التفاحه در غرب موصل شدند.

خبرگزاری السومریه نیوز نیز اعلام کرد نیروهای پلیس فدرال عراق روز جمعه طی عملیات متعدد خود در محور جنوبی موصل 50 تروریست داعشی را به هلاکت رسانده و 32 تن دیگر از آنان را به اسارت گرفته‌اند.  

نیروهای پلیس فدرال عراق، هم‌زمان با عملیات پاک‌سازی شهرها و روستاهای محور جنوبی موصل، موفق به ویران ساختن 4 سنگر نیروهای داعش نیز شدند.

پایگاه اینترنتی نیروهای مردمی تصاویری از درگیری‌های مرحلۀ پنجم عملیات آزادسازی غرب موصل را در ناحیه‌ای به نام عین الجحش منتشر کرده است. (ویدئوی این درگیری‌ها را در زیر ببینید.)

مقام‌های عراقی پنج‌شنبه اعلام کردند فرودگاه شهر تلعفر واقع در 77 کیلومتری غرب موصل در عملیات هماهنگ نیروهای داوطلب مردمی عراق و نیروهای کُرد پیشمرگه آزاد شد.

در پی این آزادسازی، حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق، از فرودگاه نظامی این شهر که اخیراً آزاد شده است، بازدید کرد.

طی هفته‌های گذشته، ده ها هزار نیروی ارتش و پلیس عراق به اتفاق نیروهای بسیج مردمی و پیشمرگه های کرد، از جهت‌های مختلف به سمت موصل، پایتخت خودخواندۀ گروه تروریستی داعش و مرکز استانداری نینوا، پیشروی و مناطق بسیاری را از قبضۀ داعش آزاد کردند.

نیروهای عراقی در یک سال گذشته موفق شدند به‌طور چشمگیری تروریست‌های داعش را به عقب رانده و کنترل شهرهای مهمی نظیر بیجی، تکریت، رمادی و در نهایت فلوجه را از تکفیریها پس بگیرند.

عملیات آزادسازی موصل، مرکز استان نینوا، از 26 مهر 1395 آغاز شده و نیروهای عراقی تاکنون ده‌ها شهر و روستا را از چنگال گروه تروریستی داعش خارج کرده‌اند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.ir

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku