در ادامۀ عملیات نظامی در عراق شماری از تروریستهای داعش کشته شده‌اند

نیروهای ارتش عراق در منطقه‌ای در غرب این کشور (14 فروردین 1395 عکس از خبرگزاری فرانسه)

در ادامۀ عملیات نیروهای عراقی برای آزادی شهر موصل از تروریست‌های داعش، منابع نظامی عراق از کشته شدن ده ها عناصر تکفیری خبر می دهند.

مزهر العزاوی، فرمانده عملیات دجله گفت 25 تن از عناصر تکفیری داعش در منطقۀ مطیبیجه در مرز بین استان‌های دیاله و صلاح‌الدین کشته شده‌اند.

بر اساس گزارش سایت اعلام الحربی، درگیری‌های شدیدی میان نیروهای ارتش عراق و عناصر داعش در این منطقه رخ داد و چندین خودرو و مقر وابسته به گروه داعش در این منطقه منهدم شد.

سرتیپ سرحد قادر، رئیس پلیس بخش‌های استان کرکوک در شمال عراق نیز گفته است در حملات هوایی هواپیماهای ائتلاف ضد داعش به بخش حویجه در جنوب غرب استان کرکوک، 18 تن از عناصر گروه تکفیری به هلاکت رسیدند.

از سوی دیگر عمادالزهیری، فرماندۀ عملیات سامرا از بازداشت شش تن از عناصر مسلحی خبر داد که قصد داشتند در منطقۀ مسئولیه در شهر سامرا و بخش بلد عملیات تروریستی اجرا کنند.

یک منبع امنیتی نیز گفته است چهار تن از عناصر داعش در منطقۀ الندا نزدیک شهر بعقوبه در استان دیاله کشته شده‌اند.

تصویر آرشیوی از عناصر تروریستی داعش در عراق

بر اساس این گزارش، چهار تن از  تروریست‌های داعش که قصد حمله به یکی از ایست‌های بازرسی نیروهای امنیتی را داشتند با نیروهای پلیس درگیر و کشته شدند. در این درگیری‌ها یکی از نیروهای مردمی کشته و یک نفر زخمی شد.

در همین حال، ستاد مبارزه با تروریسم اقلیم کردستان عراق از تشخیص هویت 52 تن از سرکردگان مسلح داعش در منطقۀ بعشیقه در شمال شرق موصل خبر داده است.

نیروهای کرد دوشنبۀ گذشته (17 آبان ماه) پس از به هلاکت رساندن بیش از 100 تن از عناصر داعش، منطقۀ بعشیقه را آزاد کردند.

به گزارش سایت السومریه نیوز عراق، 52 تن از کشته‌شدگان که نام آن‌ها را نیروهای کرد اعلام کرده‌اند از فرماندهان داعش، مسئولان گردان‌های نظامی و دارای پست‌های بالایی بوده‌اند.

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku