ویدئو: رانندگی خطرناک کودک چینی با ماشین‌ اسباب‌بازی‌‎

دوربین مداربستۀ یکی از خیابان‎های شلوغ چین، تصویر کودکی را ثبت کرده‎ که با خونسردی با ماشین اسباب‌بازی خود مشغول رانندگی خلاف‌ جهتِ خودروها است.

این کودکِ حدوداً سه ساله، در حالی بدون ترس با خودروی اسباب‌بازی زردرنگِ خود در حال پیش رفتن است، که خودروهای بزرگ از کنار او رد می‌شوند و برخی از خودروها برای برخورد نکردن با وی، مسیر خود را تغییر می‌دهند.

حتی عبور سریع یک مینی‌بوس از کنار این کودک، وی را به واهمه نمی‌اندازد و در نهایت بعد از گذشت حدود 30 ثانیه، یک پلیس این کودک را نجات داده و به مادرش بازمی‌گرداند.

پس از انتشار این ویدئو، برنهارد شوارتلندِر، نمایندۀ سازمان بهداشت جهانی در چین، گفت: «باید تدابیر بیشتری برای افزایش ایمنی جاده‌ها به خصوص در رابطه با کودکان اتخاذ شود.»

وی افزود چین آمار تکان‌دهنده‌‎ای در رابطه با میزان تلفات کودکان در جاده‌ها دارد.

به گفتۀ این کارشناس، سالانه بیش از 10 هزار کودک بر اثر صدمات ناشی از تصادفات جاده‎ای در چین جان خود را از دست می‎دهند که یک‌سوم از این قربانیان عابر پیاده هستند.

انتشار این تصاویر در شبکه‌های اجتماعی نیز با واکنش انتقادآمیز مردم نسبت به بی‌تفاوتی راننده‌هایی روبرو شد که بدون توجه به کودکِ در معرض خطر، به راه خود ادامه می‌دهند. 

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku