News   /   ايران

13 آبان، روز ملی مبارزه با استکبار

راهپیمایی 13 آبان با حضور گستردۀ دانش‌آموزان و اقشار مختلف مردم در سراسر ایران در حال برگزاری است.

سیزدهم آبان سالگرد وقوع سه رویداد مهم در تاریخ ایران است؛ تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه در 13 آبان 1343، کشتار دانش‌آموزان در 13 آبان 1357 در دانشگاه تهران و تسخیر سفارت امریکا در 13 آبان 1358.

با توجه به اینکه هویت هر سه رخداد یادشده مبارزه با استکبار و عوامل آن است، به همین دلیل این روز «روز ملی مبارزه با استکبار» نامیده می‌شود.

دانش‌آموزان در سراسر ایران امسال نیز همانند سال‌های گذشته با راهپیمایی در این روز یاد و خاطرۀ دانش‌آموزان شهید را گرامی می‌دارند.

این راهپیمایی در تهران نیز در مقابل لانۀ جاسوسی سابق امریکا با شعارهای «مرگ بر امریکا» و «مرگ بر اسرائیل» برگزاری شد.

سردار حسین سلامی، جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تاریخ 13 آبان 95 (عکس: خبرگزاری فارس)

«اگر امریکا به تعهدات خود در برجام عمل نکند به نقطۀ اول بازمی گردیم»

به گزارش ایرنا، سردار حسین سلامی، جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در سخنانی در این مراسم گفت: «امریکا بداند اگر به تعهدات خود در برجام عمل نکند، این توافق را به موزه خواهیم فرستاد و به نقطۀ اول باز می‌گردیم.»

سلامی با بیان اینکه دولت ایران فقط در مقابل امریکا و کشورهای1+5 متعهد نیست، خاطرنشان کرد: «دولت جمهوری اسلامی ایران در مقابل ملت ایران تعهدی عمیق، مستحکم و ریشه‌دار دارد و به ملت تعهد داده که اگر آمریکا به برجام عمل نکند آن را از اعتبار ساقط خواهد کرد و جریان هسته ای را در کشور دوباره فعال می کند.

وی با تأکید بر اینکه ما حقوق‌مان را تا آخرین لحظه تعقیب می‌کنیم، افزود: «ایران، ملت عمل است و امریکا نباید این آزموده را دوباره بیازماید؛ ملت ایران مصمم است تا دشمنان خود را تا هر نقطه‌ای از جهان برای احقاق حقوق مشروع خود تعقیب کند.»

سلامی با بیان اینکه مبارزات ما با امریکا ادامه دارد، اظهار داشت: «امروز قدرت دفاعی ما براساس جنگی طولانی و وسیع با قدرت‌های تراز امریکا شکل گرفته و برای تعقیب آرمان‌هایمان هیچ نقطۀ توقف و هیچ خط قرمزی را نمی‌شناسیم.»

سردار سلامی همچنین با بیان اینکه آمریکا امروز با بحران‌های بزرگی روبه‌روست و دیگر قدرت برتر جهان نیست، اظهار داشت: «اراده سیاسی آمریکا دیگر نمی‌تواند تحولات سیاسی و نظامی را خصوصاً در غرب آسیا و جهان اسلام مدیریت کند. قدرت سیاسی آمریکا شدیداً تنزل کرده است». 

 

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku