News   /   ايران

رونمایی از یک پهپاد دورپرواز سبک در ایران

ایران از یک پهپاد دورپرواز سبک رونمایی کرد (5 آبان 1395 - عکس از ایرنا)

ایران از یک پهپاد دورپروازِ سبک رونمایی کرده‌است.

این پهپاد چهارشنبه (5 آبان) در دومین روز از هفتمین دورۀ نمایشگاه صنایع هوایی و فضایی ایران در برج میلاد تهران رونمایی شد.

حامد سعیدی، دبیر کارگروه پهپاد اتحادیۀ صنایع هوایی و فضایی ایران، در گفتگو با ایرنا گفت: «امسال نیز در این نمایشگاه همچون سال‌های گذشته رونمایی از محصولات پیشرفته در حوزۀ وسایل بدون سرنشین و پهپادها در کنار سایر حوزه‌های هوایی و فضایی در نظر گرفته شده‌است.»

وی افزود: «در این نمایشگاه پهپاد دورپرواز سبک به نمایش گذاشته شده‌است. این پهپاد دارای وزن کمتر از 20 کیلوگرم و توان پرواز بیش از 15 ساعت است.»

سعیدی با اشاره به اینکه این پهپاد با مشارکت 20 شرکت دانش‌بنیان طراحی و تولید شده، گفت: «این پهپاد گشت‌های بسیار زیادی برفراز دریا و آب‌های سرزمینی و زمین‌های مرزی کشور انجام داده‌است.»

حضور بازدیدکنندگان در هفتمین نمایشگاه صنایع هوایی و فضایی ایران در برج میلادِ تهران

وی ادامه داد: «پهپاد دورپرواز سبک برای نزدیک شدن به سوژه‌ها می‌تواند از هزار تا 10هزار پا تفاوت ارتفاع پروازی داشته باشد. با توجه به این قابلیت، این پهپاد مأموریت‌های مختلفی را تاکنون انجام داده که در پیشرفته‌ترین سیستم‌های ردیابی رؤیت نشده‌است و در واقع پرندۀ رویت‌ناپذیردر سامانه‌های راداری است.»

سعیدی گفت صادرات این پهپاد به کشورهای مختلف از برنامه‌های درنظرگرفته‌شده برای توسعۀ این فناوری است.

وی افزود: «برای این پهپاد به دلیل پرواز طولانی‌مدت وهزینه‌های کم و حمل‌ونقل، مأموریت‌های غیرنظامی از جمله نقشه‌برداری، فیلمبرداری وعکسبرداری تعریف شده‌است.»

هم‌‎زمان با برگزاری 3 روزۀ هفتمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع هوایی و فضایی از 10 محصول جدید صنعت هوایی ایران رونمایی می‌شود.

هفتمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع هوایی و فضایی ایران از 4 تا 7 آبان در سایت نمایشگاهی برج میلاد تهران با حضور 120 شرکت داخلی و خارجی برپا است.

شنبه 10 مهر نیز جدیدترین پهپاد رزمی ساختِ نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با نام صاعقه رونمایی شد.

«پهپاد صاعقه» از نوع پهپادهای سیمرغ یا نوع ایرانی آرکیو 170 (RQ-170) است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku