تل‌آویو: جنگ آتی غزه، آخرین جنگ است

آویگدور لیبرمن، وزیر امور نظامی رژیم صهیونیستی (چپ)

آویگدور لیبرمن، وزیر امور نظامی رژیم صهیونیستی، گفت جنگ آتی تل‌آویو در غزه، آخرین جنگ خواهد بود، «زیرا آن‌‌ها (حماس) را به طور کامل نابود خواهیم کرد».

لیبرمن روز دوشنبه در گفتگو با روزنامۀ القدس فلسطین، ادعا کرد: «اگر حماس جنگی علیه اسرائیل آغاز کند، این آخرین جنگ خواهد بود. یک بار دیگر تأکید می‌کنم که این آخرین تقابل نظامی خواهد بود زیرا ما آن‌ها را به طور کامل از بین خواهیم برد.»

لیبرمن، که پیشتر وزیر امور خارجۀ رژیم صهیونیستی بود، از فلسطینیان خواست به جنبش اسلامی حماس فشار آورند و مانع ادامۀ آنچه وی «سیاست‌های دیوانه‌وار» آن‌ها خوانده‌است، شوند.

نیکولای مِلادنُف، هماهنگ‌کنندۀ ویژۀ سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه، در اواسط اکتبر (اواخر مهر) دربارۀ شرایط وخیمِ غزه به شدت ابراز نگرانی کرده و گفته‌بود رژیم تل‌آویو باید متوجه باشد که اقدامات سرکوب‌گرانه‌اش علیه غزه می‌تواند منجر به بروز مناقشه‌ای جدید میان تل‌آویو و جنبش حماس شود.

در همین حال اسماعیل هنیه، رهبر حماس در غزه، در ماه می (اوایل سالِ جاری) هشدار داده‌بود که تهاجم آتی اسرائیل به غزه تعیین‌کننده است و حماس از لیبرمن و ارتش رژیم اسرائیل نمی‌هراسد.

ویرانه‌های ناشی از حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه (تصویر آرشیوی از خبرگزاری فرانسه)

رژیم صهیونیستی از سال 2008 تاکنون سه بار نوار غزه را هدف تهاجم قرار داده‌است.

اسرائیل تابستان سال 1393 تجاوز نظامی گسترده‌ای به نوار غزه انجام داد. در این تجاوز 50 روزه حدود 2 هزار و 200 فلسطینی از جمله 577 کودک کشته شدند. همچنین در این تجاوز بیش از 11 هزار و 100 نفر دیگر از جمله 3 هزار و 374 کودک، 2 هزار و 88 زن و 410 فرد مسن زخمی شدند.

نوار غزه از ژوئن 2007 میلادی (خرداد 1386) تحت محاصرۀ رژیم اسرائیل قرار دارد و این شرایط باعث کاهش سطح رفاه زندگی مردم و افزایش بی‌سابقه فقر و بیکاری در این منطقه شده‌است.

رژیم اسرائیل یک میلیون و 800 هزار فلسطینی ساکن نوار غزه را از حقوق اساسی خود از جمله آزادی نقل مکان، اشتغال و خدمات بهداشتی و آموزشی محروم کرده‌است.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.ir

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku