بحرین: 5 سال حبس به اتهام آتش زدن لاستیک!

تصویر آرشیوی از تظاهرات مردم بحرین علیه رژیم حاکم (عکس از خبرگزاری فرانسه)

در ادامۀ سرکوب مخالفان، دادگاه عالی بحرین در حکمی عجیب 3 شهروند این کشور را به اتهام آتش زدن لاستیک خودرو به 5 سال حبس محکوم کرده‌‌است.

به گزارش پایگاه خبری مرآت بحرین، دادگاه عالی این کشور 3 نفر را به اتهام آتش زدن لاستیک خودرو به 5 سال حبس و دو تن دیگر را به یک سال حبس محکوم کرده‌است.

به گفتۀ مقامات قضایی بحرین، این افراد در منطقۀ زراعات در خیابان عمان با دو سطل زباله خیابان را مسدود و چند حلقه لاستیک را آتش زدند و سپس از این منطقه فرار کردند.

مقامات بحرینی مدعی هستند این افراد با این اقدام جان شهروندان و اموال عمومی را تهدید کرده‌اند.

تصویر آرشیوی از تظاهرات مردم بحرین علیه رژیم حاکم (عکس از خبرگزاری فرانسه)

گفتنی است، در چارچوب تشدید سرکوب‌ها علیه مخالفان رژیم آل خلیفه و فعالان حقوق بشر، بحرین از سال 2012 پرونده‌های مربوط به تجمع و تظاهرات را به دادگاه مبارزه با تروریسم ارجاع می‌دهد.

همچنین ماه گذشتۀ میلادی،  22 سازمان غیردولتی از جمله دیده‌بان حقوق بشر و عفو بین‌الملل در نامه‌ای به 50 کشور جهان «خواستار انتقاد از ادامۀ سوءاستفاده بحرین از دستگاه قضایی در آزار و اذیت و ساکت کردن مدافعان حقوق بشر» شدند.

بحرین از بهمن سال 1389 صحنۀ برگزاری اعتراضات خیابانی مردمی علیه رژیم آل‌خلیفه بوده‌است. معترضان بحرینی خواستار برکناری رژیم آل‌خلیفه و آزادی زندانیان سیاسی هستند.

در ناآرامی‌های بحرین، تاکنون ده‌ها تن کشته و هزاران نفر زخمی شده‌اند.

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.ir

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku