یک نظامی سعودی توسط تک‌تیراندازان یمنی کشته شد

تصویر آرشیوی سربازان سعودی در مرز عربستان با یمن

ارتش و نیروهای مردمی یمن در ادامۀ پیشروی در خاک عربستان یک نظامی این کشور را کشته‌اند.

 شبکۀ تلویزیونی المسیره گزارش داد این نظامی سعودی در حملۀ تک‌تیراندازان یمنی به پایگاه نظامی «دخان» در منطقۀ جیزان در جنوب عربستان کشته شد.

 روز دوشنبه 5 مهر نیز چهار نظامی سعودی در حملات تلافی‌جویانۀ نیروهای یمنی به پایگاه نظامی العبادیه در منطقۀ جیزان در جنوب عربستان کشته شدند.

روز شنبه 10 مهر در حمله‌ای دیگر در منطقۀ جیزان ، 4 نظامی سعودی در حملۀ تک‌تیراندازان یمنی کشته شدند.

تصویر آرشیوی لحظۀ شلیک مبارزان یمنی به سمت مواضع سعودی در مرز عربستان با یمن

نیروهای یمنی همچنین با چندین موشک کاتیوشا محل تجمع نظامیان سعودی را در پایگاه‌های نظامی «نقیحه»، «صله» و «خباش» در جیزان مورد اصابت قرار دادند.

موشک زلزال 2 مبارزان یمنی، محل تجمع مزدوران سعودی را در درۀ ربیعه در شرق بخش «صرواحِ» استان مأرب در مرکز یمن مورد اصابت قرار داد که در پی آن تلفاتی به مزدوران وارد آمد.

تصویر آرشیوی خودروی نظامی مزدوران سعودی در استان مأرب در مرکز یمن که توسط نیروهای مردمی و ارتش یمن تخریب شده است.

 از طرفی یگان موشکی ارتش یمن محل تجمع مزدوران سعودی را در شرق بخش «حزم» در استان «جوف» در شمال یمن هدف حمله قرار داده و خسارت‌های سنگینی به آنان وارد کرد.

 ادامه حملات هوایی عربستان به یمن

جنگنده‌های سعودی بامداد سه‌شنبه بخش حیران در استان حجه در شمال یمن و بخش صرواح در استان مأرب در مرکز این کشور را به دفعات بمباران کردند.

همچنین بندر المخاء در استان تعز در جنوب غرب یمن و بخش‌های «کتاف»، «باقم» و «ظاهر» در استان صعده در شمال این کشور هدف حملات هوایی عربستان قرار گرفتند.

رژیم آل سعود جنگِ یمن را از فروردین 1394 با هدف بازگرداندن قدرت به عبدربه منصورهادی، رئیس‌جمهورمستعفی یمن، و تضعیف جنبش مردمی انصارالله آغاز کرد.

ائتلاف تحت‌امر عربستان سعودی در چندین ماه‌ حملات هوایی، به دفعات مدارس، بیمارستانها، مناطق مسکونی، جاده‌ها، بازارها و اردوگاه‌های پناهجویان را بمباران و از تسلیحات ممنوعه‌ای همچون بمب‌های خوشه‌ای استفاده کرده‌است.

سازمان ملل در تاریخ 9 شهریور اعلام کرد از زمان آغاز عملیات عربستان سعودی در یمن تاکنون بیش از 10 هزار نفر که بیشترشان غیرنظامی هستند، کشته شده‌اند.

  استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.ir

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku