نیروهای سوریه کنترل اردوگاه آوارگان فلسطینی را در حومۀ حلب در اختیار گرفتند

تصویر آرشیوی از سربازان ارتش سوریه در اطراف شهر حلب

نیروهای ارتش سوریه در ادامۀ نبرد با ستیزه‌جویان تروریستی، کنترل اردوگاه آوارگان فلسطینی حندرات را در شمال غرب شهر حلب در اختیار گرفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)،  در درگیری‌های شدید میان ارتش سوریه و شبه نظامیان مسلح شمار زیادی از عناصر تروریستی کشته و زخمی شده‌اند.

شبکۀ تلویزیونی الاخباریّۀ سوریه و گروه مخالفان دولت دمشق موسوم به «دیده بان حقوق بشر سوریه» نیز این گزارش را تایید کرده‌اند.

گروه دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرده است، اردوگاه حندرات درعملیات مشترک نیروهای هوایی سوریه و روسیه آزاد شده است.

بنا به اعلام این گروه، در حملات هوایی دولت در شرق شهر حلب، 25 نفر کشته شده‌اند.

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از یک منبع نظامی سوریه گزارش داده است، این عملیات که اواخر پنج‌شنبه اعلام شد، طبق برنامه همچنان ادامه دارد.

این منبع نظامی درباره تسلیحات و تجهیزاتی که در این عملیات به کار برده می‌شود گفت، ارتش بر حسب نوع استحکامات نظیر تونل‌ها، پناه‌گاهها و «به ویژه مراکز فرماندهی»، از تسلیحاتی استفاده می‌کند که با ماهیت اهداف مورد نظر هم‌خوانی دارد و از دقت بالایی برخوردار است.

این مقام نظامی همچنین امکان بروز تلفات غیرنظامیان را در حملات هوایی دولت رد کرد.

ارتش سوریه دوشنبۀ گذشته پایان آتش بس یک‌هفته‌ای حلب را که با میانجیگری روسیه و امریکا به اجرا در آمده بود، اعلام کرد و با اشاره به عدم پایبندی تروریست‌ها به مفاد توافق آتش بس و استفادۀ آنان از این فرصت برای تجدید قوا،  تمدید آن را غیرممکن دانست.

سوریه از مارس 2011 صحنه خشونت و ناآرامی است .

بر اساس اعلام استفان دی میستورا نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه بحران پنج سال اخیر در این کشور 400 هزار کشته برجای گذاشته است.

این در حالی است که سازمان ملل در سال 2014 اعلام کرد دیگر آمار تلفات سوریه را به‌روزرسانی نخواهد کرد، چراکه این سازمان نمی‌تواند صحت آمار و ارقام دریافتی را تأیید کند.

براساس گزارش مرکز پژوهش‌های سیاسی سوریه که 22 بهمن 1394 منتشر شد، حدود 470 هزار نفر از مردم سوریه به صورت مستقیم و غیرمستقیم در ناآرامی‌های این کشور کشته و نزدیک 2 میلیون نفر زخمی شده‌اند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku