3 فلسطینی در حملۀ نظامیان اسرائیلی به کرانۀ باختری کشته شدند

حملۀ نظامیان اسرائیلی به کرانۀ باختری 2 کشته بر جای گذاشت

 نظامیان اسرائیلی سه فلسطینی را در کرانۀ باختری اشغالی کشتند.

رسانه‌های اسرائیلی جمعه از کشته شدن یک فلسطینی به ضرب گلولۀ نظامیان رژیم اسرائیل در ورودی شهرک کریات اربع در الخلیل گزارش دادند. منابع فلسطینی می‌گویند یک فلسطینی دیگر نیز در این حادثه زخمی شده است.

هنوز جزئیات بیشتری از این حادثه مخابره نشده است.

پیشتر نیز نیروهای اسرائیلی یک زن فلسطینی را در نزدیکی بیت المقدس کشتند. مقامات اسرائیل ادعا می‌کنند این زن قصد داشت با چاقو به سربازان این رژیم حمله کند. 

همچنین نیروهای اسرائیلی یک فلسطینی دیگر را در نزدیکی الخلیل به شهادت رساندند. 

هفتۀ گذشته نیز یک جوان 18 سالۀ فلسطینی در درگیری با نظامیان اسرائیلی در شرق اردوگاه البریج در نوار غزه بر اثر اصابت گلوله به سرش، کشته شد.

تصویری از خودروی حامل فلسطینیان که مورد حملۀ نظامیان اسرائیلی قرار گرفت

دور اخیر درگیری‌ میان فلسطینیان و نیروهای ارتش اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی که «انتفاضۀ سوم» نامیده می‌شود، از مهر 1394 و با ورود صهیونیست‌های شهرک‌نشین به مسجدالاقصی تحت حمایت نیروهای اسرائیلی، آغاز شد.

تل‌آویو برای متوقف کردن اعتراض‌ فلسطینیان، سیاست‌های سختگیرانه‌ای اعمال کرده است که از جملۀ آن‌ها می‎توان به ممنوعیت برگزاری نماز در مسجد الاقصی برای افراد کمتر از 40 سال، بازداشت‌های بدون حکم قضایی و سرکوب و ارعاب معترضان فلسطینی با شلیک گلوله‎های جنگی، اشاره کرد.

نظامیان اسرائیل از پاییز گذشته تاکنون بیش از 240 فلسطینی از جمله زنان و کودکان را به قتل رسانده‌اند. این درگیری‌‎ها همچنین باعث کشته شدنِ دست‎کم 32 اسرائیلی، 2 امریکایی، یک اریتره‎ای و یک سودانی شده است.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku