اسد: امنیت را به تمام سوریه بازمی‌گردانیم

رئیس‌جمهور سوریه مردم این کشور را به «آشتی ملی» دعوت کرد و گفت نیروهای مسلح بی‌وقفه و بر اساس قانون اساسیِ کشور برای بازگرداندن امنیت به تمامی مناطق سوریه تلاش خواهند کرد. 

نماز جماعت عید سعید قربان در مسجد سعدبن معاذ در شهر داریا در حومۀ دمشق، پایتخت سوریه، با حضور بشار اسد، رئیس‌جمهور این کشور، برگزار شد. 

این مراسم در حالی در شهر داریا برگزار شد که ارتش سوریه اخیراً این شهر را از حضور شبه‌نظامیانِ مسلح و معارض دولت، پاکسازی کرده است.  

اسد بلافاصله پس از ادای نماز عید، به بازدید از مناطقی از شهر داریا پرداخت و از عزم دولت برای بازسازی تمامی خسارات مادی و انسانی، خبر داد.

بازدید بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه از مناطقی از شهر داریا در حومۀ دمشق (22 شهریور 1395- عکس از سانا)

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) رئیس‌جمهور سوریه تأکید کرد کسانی که به وعده‌های خارجی اعتماد می‌کنند به نتیجه‌ای دست نخواهند یافت.

سانا روز شنبه (20 شهریور) به نقل از منابع آگاه گزارش داد که دولت سوریه توافق‌ امریکا و روسیه برای پایان یافتن درگیری‌‎ها را تصویب کرده و آتش‎‌بس در حلب، در شمال سوریه، به دلایل بشردوستانه آغاز خواهد شد.

بر مبنای این توافق همۀ طرف‌های درگیر از جاده کاستیلو در شمال حلب عقب‌نشینی می‌‌کنند و هرگونه درگیری در جنوب و غرب حلب نیز متوقف می‌شود.

بنا بر اعلام نمایندۀ ویژۀ سازمان ملل در امور سوریه، از آغاز بحران در این کشور از بیش از پنج سال پیش، دست‌کم 400 هزار نفر کشته شده‌اند. این در حالی است که سازمان ملل در سال 2014 اعلام کرد دیگر آمار تلفات سوریه را به‌روزرسانی نخواهد کرد، چراکه این سازمان نمی‌تواند صحت آمار و ارقام دریافت شده را تأیید کند.

براساس گزارش مرکز پژوهش‌های سیاسی سوریه که 22  بهمن 1394 منتشر شد، حدود 470 هزار نفر از مردم سوریه به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این جنگِ طولانی کشته و بیش از 1.9 میلیون نفر زخمی شده‌اند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku