اعتصاب هزاران نفر از کارمندان نهادهای دولتی عراق

مردم شهرهای مختلف عراق دست به اعتصاب زدند

 هزاران نفر از کارمندان ادارات دولتی در بغداد، استانهای مرکزی و جنوب عراق در پی درخواست مقتدی صدر روحانی برجسته شیعه عراقی اعتصاب کردند.

 به گزارش وبسایت السومریه نیوز، جمعه ( 12 شهریور) مقتدی صدراز تمامی کارمندان دولت به غیر از شاغلان ادارات امنیتی خواست جهت اعمال فشار به دولت برای اجرای اصلاحات یکشنبه و دوشنبه دست به اعتصاب بزنند.

طبق این گزارش هزاران نفر از کارمندان نهادهای مختلف دولت در بغداد، پایتخت عراق، و استان‌های واسط، نجف، المثنی، کربلا و همچنین کارمندان ادارات استان‌های بابل، دیوانیه، بصره میسان و ذی‌قار دست به اعتصاب زدند.

 این گزارش افزود معترضان با در دست داشتن پلاکاردهایی خواستار اجرای فوری اصلاحات و مبارزه با فساد در دولت شدند.

 از یکسال پیش تاکنون شهروندان عراقی در بغداد و برخی استانها به طور مستمر دست به تظاهرات زده و خواستار تشکیل دولت تکنوکرات هستند. 

مقامات عراقی بیم آن دارند که موج جدید اعتراضات بار دیگر به هرج و مرج بیانجامد. در ماه آوریل (اردیبهشت) صدها نفر از مردم عراق در اعتراض به ناکامی پارلمان در تأیید نامزدهای هیأت دولت، پس از ورود به منطقۀ سبز بغداد - که محل استقرار نهادهای دولتی و سفارتخانه‌های خارجی است - وارد ساختمان پارلمان شدند.

آشوب در صحنۀ سیاسی عراق در برهۀ زمانی حساسی اتفاق می‌افتد. در حال حاضر نیروهای نظامی این کشور به همراه نیروهای داوطلب مردمی در حال مبارزه با گروه تروریستی داعش در جبهه‌های متعدد هستند. 

تصاویر زیر از منابع عراقی مربوط به اعتصاب امروز است: 

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku