ارتش سوریه عملیات مین‌روبی «کریدور بشردوستانه» در حلب را آغاز کرد

ارتش سوریه عملیات مین‌روبی را در کریدوری که به منظور خروج غیرنظامیان از شهر حلب در شمال غرب این کشور در نظر گرفته شده، آغاز کرده است.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد متخصصان مین‌روبی ارتش سوریه، روز سه شنبه در منطقه صلاح الدینِ حلب مستقر شده‌اند تا مین‌هایی را که تروریست‌ها در این مسیر موسوم به «کریدور بشردوستانه» کارگذاشته‌اند، خنثی کنند.

طی روزهای اخیر درگیری میان نیروهای دولتی سوریه با تروریست‌ها در حلب و حومه آن تشدید شده است.

این درگیری‌ها وضعیت انسانی را برای حدود دو میلیون نفری که همچنان در حلب باقی مانده‌اند، وخیم‌تر کرده است.

ارتش سوریه در ادامه پیشروی‌های خود در حومه حلب با حملات موشکی و توپخانه‌ای علیه تروریست‌ها در دانشکده فنی هوایی در جنوب این شهر موفق شدند با عقب راندن تروریست‌ها بخش اعظم این دانشکده را آزاد کنند.

به گزارش پایگاه خبری سوریه الآن به نقل از گروه موسوم به دیده‌بان حقوق بشر سوریه، در این حمله شماری از نیروهای دو طرف کشته و مجروح شدند.

ویدئوی حملات موشکی و توپخانه‌ای ارتش سوریه علیه تروریست‌ها در جنوب حلب را در زیر ببینید.

بر اساس این گزارش، جنگنده‌های ارتش سوریه نیز از شامگاه دوشنبه حملات هوایی گسترده‌ای را علیه مواضع معارضان مسلح در مناطق خان طومان، معارته، القراصی، العامریه، الجمعیات، تپه محروقات و منطقه پروژه مسکونی موسوم به «1070 واحدی» در جنوب و جنوب غرب حلب آغاز کرده‌اند.

این در حالی است که در حملات روز گذشته تروریست‌ها به مناطق مسکونی در حلب 4 غیر نظامی کشته و 25 تن دیگر زخمی شدند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرده است در صورت آمادگی سازمان ملل متحد برای ارسال کمک‌های انسان دوستانه، به مدت 48 ساعت در حلب آتش‌بس برقرار خواهد کرد.

ارتش سوریه همچنین یک تونلِ شبه نظامیان مسلح موسوم به فیلق الرحمن در محله جوبر در شرق دمشق را منهدم و تمامی افراد داخل آن را کشته یا مجروح کرد.

سوریه از سال 1389 صحنه ناآرامی‌های مرگباری بوده که بنا به گزارش مرکز پژوهش‌های سیاسی این کشور حدود 470 هزار تن از سوری‌ها را به کام مرگ کشانده است.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.ir

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku