دادگاه شیخ قاسم برای بار دوم به تعویق افتاد

تصویری از تظاهرات مردم بحرین در حمایت از شیخ عیسی قاسم، روحانی برجسته در این کشور

جلسه دادگاه شیخ عیسی قاسم، روحانی برجسته در بحرین، برای بار دوم و با توجه به عدم حضور شیخ قاسم به تعویق افتاده است.

مقامات بحرین جلسه دادگاه شیخ عیسی قاسم را که قرار بود روز یکشنبه (24 مرداد) برگزار شود به پنج شنبه، 25 شهریور (15 سپتامبر) موکول کردند.

این دومین بار است که جلسه دادگاه این روحانی بحرینی در میان اعتراضات مردمی و با توجه به عدم حضور شیخ قاسم به تعویق می افتد.

پیشتر قرار بود جلسه دادگاه شیخ عیسی قاسم 6 مرداد برگزار شود که به علت عدم حضور وی و تشدید تظاهرات مردمی به تعویق افتاد و به 24 مرداد موکول شد.

 وزارت کشور بحرین مدعی است شیخ عیسی قاسم از جایگاه خود به عنوان روحانی برجسته برای «خدمت به منافع خارجی و گسترش خشونت و اختلافات فرقه‌ای» استفاده کرده است، اما این مرجع برجسته شیعی اتهامات رژیم حاکم را بی اساس خوانده است.

 

به گزارش المنار، فاطمه الحواج وکیل بحرینی با اشاره به عدم حضور شیخ عیسی قاسم در جلسه دادگاه امروز، افزود،  بر اساس قانون در جلسه بعد حکم غیابی صادر خواهد شد.

این در حالی است که رژیم آل خلیفه در ادامه سیاست سرکوب مخالفان، شیخ عیسی قاسم را به «پول شویی و کمک به تروریسم» متهم و 20 ژوئن (31 خرداد) وی را از حق شهروندی محروم کرده است.

مردم بحرین از زمان سلب تابعیت شیخ قاسم  مقابل خانۀ این روحانی تحصن کرده‌اند.

در ادامه این اعتراضات، هزاران شهروند بحرین بعد از نماز صبح امروز با برپایی تظاهرات بار دیگر حمایت و همبستگی خود را با شیخ قاسم ابراز کردند.

مردم بحرین از زمان سلب تابعیت شیخ قاسم  مقابل خانۀ این روحانی تحصن کرده اند. 

تصویری از درگیری معترضان و نیروهای امنیتی بحرین در بلاد القدیم در حومه منامه (بهمن 1393)

گزارش های منتشرشده همچنین از ادامه اعتراضات و برگزاری تظاهراتی دیگر در ساعت 20:00 امشب به وقت محلی حکایت دارند.

شیخ عیسی قاسم که رهبر معنوی انقلاب بحرین به شمار می‌آید، پس از تاسیس کشور بحرین در سال 1971 از نجف اشرف به این کشور بازگشت و با اکثریت آراء به مجلس راه یافت و تا زمان انحلال آن، عضو مجلس ملی بحرین بود.

مرکز حقوق بشر بحرین نیز سلب تابعیت شیخ قاسم را محکوم کرده و آن را تصمیمی مستبدانه و مغایر با قوانین بین المللی دانسته است.

سیاست رژیم آل خلیفه در سرکوب معترضان و مخالفان همچنان ادامه دارد و به گزارش شبکه ستره بحرین نیروهای پلیس این کشور شامگاه شنبه با معترضان درگیر شده‌اند.

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.ir

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku