معارضان سوری مواضع نظامی حومه حلب را تصرف کردند

یکی از خیابان های حلب که در حملات و درگیری ها ویران شده است. (منبع: توئیتر)

گروهی از معارضان سوری موسوم به «جیش الفتح» مواضع نظامی راهبردی را در حومه حلب، دومین شهر بزرگ سوریه تصرف کرده و اوضاع را علیه نیروهای ارتش سوریه که شهر را در محاصره دارند، تغییر داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در روز شنبه، پیکارجویان مخالف دولت و معارضان جیش الفتح در تلاش برای شکستن محاصره نیروهای دولتی سوریه و باز کردن مسیری جدید به سمت مناطق تحت کنترل معارضانِ تحت محاصره، مناطق جنوب حلب را تصرف کرده‌اند.

گروه موسوم به دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد: «جیش الفتح ... کنترل یک آکادمی نظامی را که در آن مقادیر زیادی مهمات و ادوات توپخانه وجود دارد، در اختیار گرفته است.»

رامی عبدالرحمن، مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه گفت ائتلافی از معارضان، با تیراندازی در آستانه قطع مسیر تدارکاتی به مناطق تحت کنترل دولت هستند.

 

این جاده از حومه جنوب غربی منطقه الرموسه عبور می کند و آخرین مسیر به داخل حلب است که نیروهای دولتی از آن استفاده می کنند.

این در حالی است که ائتلاف نیروهای کرد و عرب موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه پیشتر شهر منبج در استان حلب را از تروریست‌های داعش بازپس گرفتند.

استان کلیدی حلب در شمال غرب سوریه صحنه درگیری گروه‌های مختلف در چند جبهه متقابل است.

از اواسط سال 2012 معارضان از یک سو و نیروهای ارتش سوریه از سویی دیگر برای در اختیار گرفتن شهر حلب، مرکز استان حلب در حال جنگ هستند و این شهر را که زمانی یک قطب اقتصادی به شمار می رفت، به منطقه ای ویران و تقسیم شده، تبدیل کرده اند. 

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.ir

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku