News   /   اروپا

تعلیق مقام‌های روس به خاطر اتهامات دوپینگ در المپیک سوچی

تصویری از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، مقاماتی را که نامشان در رابطه با دوپینگ در بازی‌های المپیک سوچی در سال 2014، در گزارش سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ (WADA) ذکر شده، موقتاً از کار برکنار کرده است.

پوتین دوشنبه (28 تیر) اعلام کرد: «مقاماتی که نامشان در گزارش این کمیسیون به عنوان عاملان مستقیم ذکر شده، به طور موقت تا زمان پایان تحقیقات از سمت‌های خود تعلیق خواهند شد.»

سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ اوایل همان روز در گزارشی اعلام کرد وزارت ورزش روسیه با کمک سرویس امنیتی فدرال در دستکاری نمونه‌های دوپینگ دست داشته است.

تحقیقات در این رابطه بر اساس اتهامات مطرح شده از سوی گریگوری رودچنکو، رئیس سابق آزمایشگاه ضد دوپینگِ مسکو، در مصاحبه‌ای با نیویورک‌ تایمز انجام می‌شود.

وی مدعی شده است 15 ورزشکار روسی که در المپیک سوچی مدال گرفتند، دوپینگ کرده بودند.

رئیس جمهور روسیه همچنین اعلام کرد: «پیش از اتخاذ تصمیم نهایی درباره این مقامات، از سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ می‌خواهیم اطلاعات عینی و دقیق‌تری مبتنی بر حقایق ارائه کند تا نهادهای قانونی و تحقیقاتی روسیه بتوانند از آنها در روند کار خود استفاده کنند.»

وی در ادامه تصریح کرد ادعاها علیه ورزشکاران روس بر مبنای سخنان «شخصی است که شهرت خوبی ندارد.»

رئیس جمهور روسیه افزود هدف از چنین اقداماتی «بدل کردن ورزش به ابزاری برای اعمال فشار ژئوپلتیک و همچنین ارائه یک چهرۀ منفی از کشورها و افراد است.»

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.ir

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku