News   /   ايران

آغاز همکاری مشترک شرکت مشترک ایران خودرو و پژو

امضای توافقنامه سرمایه گذاری مشترک بین ژان کریستف کمار،‌ قائم مقام مدیرعامل پژو سیتروئن (راست) و هاشم یکه زارع،‌ مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو (اول تیر 95، عکس از خبرگزاری فرانسه)

شرکت‌های خودروسازی پژو سیتروئنِ فرانسه و ایران خودرو توافقنامه نهایی سرمایه گذاری مشترک برای تولید خودرو در ایران را به امضا رسانده‌اند.

گروه خودروسازی پژو-سیتروئن (پ‌اس‌آ) فرانسه روز سه شنبه این توافقنامه را «گامی مهم» در راستای همکاری‌های خود با ایران خودرو برشمرد.

خبرگزاری رویترز به نقل از پژو سیتروئن نوشت: «این قرارداد مشارکت با سرمایه‌گذاری ۵۰-۵۰ شکل می‌گیرد و می‌تواند تا پنج سال آینده ۴۰۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری در بخش تولید و تحقیقات و توسعه را دربرگیرد.»

در این بیانیه آمده است: «این سرمایه‌گذاری در توسعه یک واحد صنعتی [با قابلیت] رقابتی مشارکت می‌کند و به آن امکان تولید و تجاری‌سازی مدل‌های پژو ۲۰۸، ۲۰۰۸ و ۳۰۱ که مجهز به آخرین نسل موتور هستند را خواهد داد.»

در این بیانیه آمده است «ساخت یک خط تولید در کارخانه ایران خودرو در تهران برای تولید آخرین نسل خودروهای پژو» پیش‌بینی شده است.

این شرکت فرانسوی ادامه داد: «ایران‌خودرو هم می‌تواند از این خط تولید برای توسعه خودروهای خود استفاده کند.»

بر اساس این توافق ایران می‌تواند محصولات این خط تولید را به دیگر کشورهای منطقه صادر کند.

نخستین خودروهای نسل جدید ایران خودرو و پژو سیتروئن قرار است در نیمه دوم سال ۲۰۱۷ (تقریبا یک سال دیگر) به  بازار عرضه شوند.

این شرکت خودروسازی اعلام کرد در حال حاضر شمار خودروهای پژو در ایران حدود چهار میلیون برآورد می شود. 

پژو-سیتروئن ایران را یکی از عناصرکلیدی در راهبرد توسعۀ خود در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا به شمار می‌آورد. این منطقه سومین بازار بین‌المللی این گروه صنعتی فرانسوی از نظر سرعت رشد می‌باشد.

شرکت مشترک ایران خودرو- پژو «ایکاپ» با حضور وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت و معرفی اعضای هیات مدیره و نهایی شدن 17 قرارداد فرعی در پروتکل همکاری‌های دو خودروساز، از روز سه شنبه به صورت رسمی آغاز به کار کرد.

صورت جلسه تشکیل این شرکت نیز به امضای هاشم یکه زارع،‌ مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، و ژان کریستف کمار،‌ مدیرخاورمیانه وشمال آفریقای پژو سیتروئن، رسید.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku