حمله راکتی به مسجدی در حلبِ سوریه 15 کشته به جا گذاشت

سوری ها یک جوان را که در حملۀ گروه های معارض دولت سوریه در حلب زخمی شده است، به بیمارستان منتقل می کنند. (9 اردیبهشت 1395- عکس از خبرگزاری فرانسه)

در حملۀ راکتی گروه‌های تروریستیِ معارض دولت سوریه به مسجدی در شهر حلب در شمال این کشور 15 غیرنظامی کشته و 30 تن دیگر زخمی شده‌اند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) روز جمعه (10 اردیبهشت) نوشت این حادثه پس از اقامۀ نماز جمعه در منطقۀ باب الفرج در شهر حلب رخ داد.

براساس گزارش تلویزیون رسمی سوریه، در جریان این حادثه چندین راکت به این مسجد اصابت کرد.

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه به نقل از یک منبع نظامی در حلب نوشت این حملۀ خمپاره‌ای دست‌کم 25 کشته و حدود 40 زخمی داشته است.

حملات تروریست‌های مسلح در حلب در شمال سوریه در حالی ادامه دارد که امریکا و روسیه روز جمعه (10 اردیبهشت) بر سر یک «دورۀ آرامش» در سوریه در دو استان دمشق و لاذقیه به توافق رسیدند.

براساس این گزارش، شهر حلب که طی روزهای گذشته صحنۀ درگیری‌های شدید بوده است، شامل آتش‌بس نخواهد بود.

در همین حال سازمان پزشکان بدون مرز اعلام کرد شمار کشته شدگان حملۀ چهارشنبه شب به بیمارستانی در شرق حلب به 50 نفر رسیده است. 6 پزشک در میان قربانیان هستند. 

دولت سوریه پیشتر ادعای رسانه های مخالف را مبنی بر این که جنگنده های ارتش سوریه این بیمارستان را هدف قرار دادند، رد کرد. وزارت دفاع روسیه نیز تأکید کرده است جت های ارتش این کشور نقشی در این حمله نداشته‌اند. 

سوریه از سال 2011 (1389) صحنه ناآرامی‌های مرگبار است؛ براساس گزارش مرکز پژوهش‌های سیاسی سوریه که در تاریخ 22 بهمن 1394 منتشر شد، حدود 470 هزار نفر از مردم سوریه به صورت مستقیم و غیرمستقیم در جریان این ناآرامی‌ها کشته و بیش از 1.9 میلیون نفر زخمی شده‌اند.

در جنگ پنج ساله سوریه میلیون‌ها نفر نیز در داخل و خارج از این کشور جنگ زده آواره شده‌اند.

 

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.ir

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku