News   /   ايران

سفیر ایران در دهلی نو: مودی دو خرداد به تهران می‌آید

نارندرا مودی نخست وزیر هند دوم خرداد به ایران می آید. (تصویر آرشیوی از خبرگزاری فرانسه)

سفیر ایران در دهلی نو از سفر نارندرا مودی نخست وزیر هند به تهران در تاریخ دوم خرداد خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، غلامرضا انصاری ضمن اعلام این خبر گفت سفر مودی به تهران، سفری دو روزه با هدف گسترش همکاری‌های دو جانبه است.

انصاری تصریح کرد: «رایزنی‌های اقتصادی و سیاسی، بررسی قرارداد سرمایه گذاری هند در بندر چابهار ایران و سخنرانی در جمع بازرگانان و تجار ایرانی از برنامه‌های مودی نخست وزیر هند در سفر به ایران است.»

وی افزود: «قرار است نارندرا مودی در این سفر از حسن روحانی رییس جمهوری ایران هم برای سفر به هند دعوت کند.»

براساس گزارش‌های منتشره، توافق تجارت سه جانبه دهلی نو، تهران و كابل، اختصاص خط اعتباری 150 میلیون دلاری در توسعه بندر چابهار و سرمایه گذاری 20 میلیون دلاری هند از جمله طرح‌های مشترك ایران و هند در بندر چابهار است .
همچنین انتظار می‌رود هند و ایران توافقنامه‌هایی در زمینه مبارزه با تروریسم و همكاری دفاعی امضا كنند.

كریدور شمال - جنوب و سرمایه گذاری در شبكه ریلی و همچنین نهایی شدن میدان گازی فرزاد بی از جمله مهمترین محورهای گفتگو میان مقامات ایران و هند در سفر مودی به تهران خواهد بود.

سفر مودی به تهران در حالی صورت می‌گیرد که دارمندرا پرادهان وزیر نفت هند روز 21 فروردین برای دیدار با بیژن زنگنه وزیر نفت، محمدرضا نعمت زاده وزیرصنعت، معدن و تجارت و همچنین ولی الله سیف رئیس بانک مرکزی ایران به تهران سفر کرد.

امضای چند سند همکاری میان بیژن زنگنه و دارمندرا پرادهان وزرای نفت ایران و هند (عکس از شانا)

وزرای نفت ایران و هند در این دیدار سند همکاری در زمینه توسعه میدان گازی فرزاد بی، همکاری‌های پالایشگاهی، صادرات نفت و فرآورده‌های نفتی ایران به هند و همکاری دو طرف در صنعت پتروشیمی را امضا کردند.

پرادهان در سفر به ایران همچنین عازم چابهار شد و از مراحل ساخت پتروشیمی از سوی هند به منظور تولید کود شیمیایی بازدید کرد.

گفتنی است، هند یکی از مهمترین وارد کنندگان نفت خام از ایران به شمار می‌آید.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku