کشف رابطه میان رژیم مدیترانه‌ای و کاهش حمله قلبی

بررسی: رژیم مدیترانه ای سلامت قلبتان را حفظ می کند.

بررسی پژوهشگران دانشگاه نیوزیلند نشان می‌ دهد، افرادی که از رژیم غذایی مدیترانه ای که بر پایه سبزیجات، میوه ها، گوشت سفید و دانه های روغنی است استفاده می کنند، کمتر در معرض خطر حمله قلبی قرار دارند.

این بررسی بر روی پانزده هزار نفر از 39 کشور جهان انجام شد که از بیماری قلبی رنج می بردند.

از شرکت کنندگان در این بررسی در خصوص رژیم غذایی شان سوال شد از جمله اینکه چند بار در هفته از پروتئین، سبزیجات، میوه ها، دسر، شیرینی جات نوشابه های شیرین یا غذاهای سرخ کردنی استفاده می کردند.

سپس افراد تحت این بررسی به دو دسته تقسیم شدند؛ دسته اول آنهایی که از رژیم مدیترانه ای استفاده می کردند و دسته دوم آنهایی بودند که از رژیم غربی که بر پایه غذاهای ناسالم است استفاده می کردند.

این بررسی پس از چهار سال پیگیری شیوه زندگی این افراد نشان داد، افرادی که از رژیم مدیترانه ای استفاده می کردند، نسبت به آنهایی که بر پایه رژیم غربی زندگی می کردند، کمتر به حمله قلبی، سکته یا مرگ ناشی از بیماری های قلبی مبتلا می شدند.

بررسی های پیشین نشان می داد، پیروی از رژیم مدیترانه ای سبب جوان ماندن سلول های مغزی، افزایش طول عمر، تناسب اندام و کاهش خطر ابتلا به سرطان می شود.

مواد اصلی تشکیل‌دهنده رژیم مدیترانه‌ای‌ میوه‌ها، سبزی‌ها و صیفی‌ها ( به خصوص آن‌ها که برگ سبز بیشتری دارند)، گیاهان معطر، غلات، روغن زیتون، ماهی، دانه‌ها و چاشنی‌هایی مانند سرکه سیب و سرکه بالزامیک است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku