تخریب منازل کشته‌شدگان فلسطینی توسط اسرائیل

منزل یکی از سه فلسطینی مقتول که توسط نظامیان اسرائیلی تخریب شد، 16 فروردین 1394. (عکس از منابع فلسطینی)

نظامیان اسرائیلی منازل چهار فلسطینی را که سه تن از آنان در ماه فوریه (بهمن) ظاهرا در پی حمله به سربازان اسرائیلی کشته شدند تخریب کرده‌اند.

بنا بر اعلام مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، نیروهای اسرائیلی منزل احمد ناجح ابوالرب، محمد احمد کمیل و احمد راجح زکرنه را که همگی در دوران 20 سالگی خود بوده و پیشتر کشته شدند، بامداد دوشنبه در شهر قباطیه در منطقه جِنین در کرانه باختری اشغالی تخریب کردند.

منزل چهارمین فلسطینی بلال ابو زید که ظاهرا به خاطر مشارکت در حمله مزبور تحت بازداشت قرار دارد نیز در یورش دوشنبه تخریب شد.

نظامیان اسرائیلی در تاریخ سوم فوریه (14 بهمن) این سه جوان فلسطینی را در منطقه باب‌العامود شهر قدیمی قدس اشغالی به ضرب گلوله کشتند.

منزل یک فلسطینی مقتول که توسط نظامیان اسرائیلی تخریب شد، 16 فروردین 1394.

در پی تخریب منازل این فلسطینیان، درگیری‌هایی میان نیروهای اسرائیلی و جوانان فلسطینی در شهر روی داد، که بر اثر آن پنج فلسطینی با شلیک گلوله پلاستیکی و 2 تن دیگر با تیر جنگی مجروح شدند. یک جوان فلسطینی نیز بازداشت شد.

از چند ماه پیش که رژیم اسرائیل ورود نمازگزاران فلسطینی به مسجد الاقصی در بیت المقدس را محدود کرده است، تنش‌ها میان اسرائیل و فلسطینیان بالا گرفته است. این اقدام خشم و اعتراض فلسطینی‌ها و درگیری آن‌ها با نیروهای اسرائیلی را به دنبال داشته است.

از آغاز درگیری‌ها که انتفاضه سوم فلسطینیان نیز خوانده می‌شود، بیش از 208 فلسطینی کشته شده‌اند.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku