یونیسف: تاثیر منفی جنگ بر رشد 87 میلیون کودک

تصویری از یک کودک فلسطینی در حال گریه و تعدادی فلسطینی که در میان خانه‌هایی که بولدوزرهای اسرائیلی خراب کرده اند در جست و جوی وسایل شان هستند.(عکس خبرگزاری فرانسه)

صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) می‌گوید حدود 87 میلیون کودک زیر هفت سال در مناطق جنگ زده در سراسر دنیا در شرایطی زندگی می کنند که به شدت بر رشد مغزی شان تاثیر منفی می‌گذارد.

یونیسف روز پنجشنبه (5 فروردین) در بیانیه‌ای اعلام کرد کودکانی که در معرض ضربه روحی شدید قرار دارند، ممکن است در روند رشد ارتباطات شبکه مغزی‌‌شان که عاملی حیاتی در سلامت جسمانی و عاطفی و توانایی یادگیری شان هست، دچار اختلال شوند.

در بیانیه سازمان یونیسف همچنین آمده است تغذیه با شیر مادر، فرصت‌های یادگیری و شانس بزرگ شدن در محیطی امن از عوامل موثر در رشد مغزی در هفت سال اول زندگی است.

زنی به همراه کودک خود که در حال گریه پس از ورود به جزیره لسبوس پس از عبور از دریای اژه از ترکیه (26 آبان 94)
زنی به همراه کودک خود در حال ورود به جزیره لسبوس یونان پس از عبور از دریای اژه (26 آبان 94)

پیا ربلو بریتو، رئیس برنامه استعداد یابی کودکان در یونیسف می گوید: «کودکان علاوه بر تهدیدات فیزیکی در بحران‌ها، با مشکلات عاطفی که مدتها همراه آنهاست، روبرو هستند.»

وی افزود: «بحران، ایمنی کودکان را به مخاطره افکنده و آن‌ها را از داشتن خانواده و دوستان و بازی و سایر چیزها محروم می‌کند. این در حالی است که تمامی این عوامل در توسعه و یادگیری موثر کودکان و مشارکت آن‌ها در مسایل اقتصادی و اجتماعی و ساختن جوامعی قوی و ایمن در زمان بزرگسالی نقش بسزایی دارند.»

یونیسف ماه گذشته در گزارشی جداگانه اعلام کرد یک سوم پناهجویانی که با خطرات ناشی از عبور از مرزهای دریایی یونان و ترکیه مواجه‎اند، کودک هستند. این آمار در مقایسه با ژوئن سال 2015 میلادی بیش از 10 درصد افزایش یافته است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.ir

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku