News   /   اروپا

ویدئو: بازداشت قاتل نظامیان سوریه در سوئد

مقامات سوئدی، یک مرد سوری را به اتهام دست داشتن در کشتار جمعی سربازان سوری در سال 2012 بازداشت کردند.

به گزارش روزنامه امریکایی «نیویورک تایمز» مقامات سوئدی، یک مرد سوری را به اتهام دست داشتن در کشتار جمعی اسرای نظامی سوریه در سال 2012 بازداشت کردند. 

پلیس سوئد روز جمعه این مرد را که «حسام عمر سخان» نام دارد در شهر کارلسکوگای سوئد به جرم اقدام علیه قوانین بین المللی بازداشت کرد.

در سپتامبر 2013 (شهریور 92) نیویورک تایمز ویدئویی را منتشر کرد که در آن نشان داده می‌شد که معارضین سوری در ادلب در شمال غربی سوریه، اقدام به کشتن هفت سرباز ارتش این کشور می کنند و اجساد آنها را داخل چاهی در همان نزدیکی رها می کنند. این ویدئو را یکی از عناصر سابق این گروه در اختیار نیویورک تایمز قرار داده بود.

روز دوشنبه مقامات سوئدی اعلام کردند که حسام عمر سخان، در ژوئن 2013 (خرداد 92) به سوئد سفر و تقاضای پناهندگی کرده بود. بازرس «سیون آکی بلومبرگسون» از واحد جنایات جنگی پلیس سوئد، در یک مصاحبه تلفنی گفت در دیدارهای اولیه سخان با مقامات اداره مهاجرت سوئد، از وی انگشت نگاری و مصاحبه شد.

در جریان این مصاحبه و تطبیق اثر انگشتان سخان مشخص می شود که او جزئیات مربوط به فعالیت های خود در ایتالیا و بازداشتش را مخفی کرده است. در تحقیقات بیشتر مشخص می شود که سخان یکی از 9 نفری است که در ویدئوی کشتار سربازان سوری دیده می شود. 

سخان در این ویدئو کت قهوه ای به تن دارد و با اسلحه کلاشنیکف در قسمت چپ تصویر دیده می شود. 

بازرس بلومبرگسون گفت در جریان تحقیقات، جزئیاتی درباره مدت زمانی که وی در ایتالیا گذرانده به دست آورده است. او مدتی در شهر کوچکی نزدیک به میلان زندگی کرده و در فوریه 2012 پس از شرکت در اشغال سفارت  سوریه در رم، دستگیر شده است. وی سپس از ایتالیا گریخته و به معارضین سوری پیوسته است. 

بلومبرگسون گفت اگر اتهامات وی تائید شود، به حبس ابد محکوم خواهد شد.

مقامات ایتالیایی نیز روز دوشنبه اعلام کردند سخان به دلیل دست داشتن در حملات متعددی در سال 2012 به سوری‌های طرفدار بشار اسد، رئیس جمهور سوریه و همچنین اشغال سفارت این کشور در رم، بازجویی شده است.

روز دوشنبه، موئریزو رومانلی، بازرسی در میلان که سرپرستی تیم تفحص در ایتالیا را بر عهده داشت، اقدام سوئد در دستگیری سخان را «پیشرفتی قابل توجه» خواند و گفت با همتای سوئدی خود تماس خواهد گرفت تا درباره این پرونده به تبادل نظر بپردازند.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku