اسرائیل به زندانیان فلسطینی مبتلا به سرطان بی‌توجه است

تصویر آرشیوی از زندانیان فلسطینی در زندان‌های رژیم اسرائیل

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین 22 اسیر فلسطینی مبتلا به انواع سرطان در زندان‌های اسرائیلی از بی‌توجهی مسئولان این رژیم نسبت به وضعیت جسمانی خود رنج می‌برند.

 بر اساس این گزارش، بعضی از این افراد بیش از 15 سال است که در حبس به سر می‌برند و رژیم اسرائیل درمانی مناسب به آنها ارائه نکرده و تنها به داروهای مسکّن اکتفا می‌کند. اقدامی که زندگی آنها را با خطر جدی روبرو ساخته است.

 در همین راستا ریاض الاشقر، سخنگوی رسانه‌ای مرکز مطالعاتی اسرای فلسطین گفت: «اسرائیل تنها این افراد را زنده نگه می‌دارد تا از پذیرش مسئولیت مرگشان در زندان شانه خالی کند.»

وی گفت: «میسره ابو حمدیه یکی از اسرای مبتلا به سرطان بود که اخیراً به دلیل خودداری اسرائیل از آزادی وی در زندان جان باخت.»

وی همچنین گفت اسرایی که در زندان از سرطان رنج می‌برند به عوارضی طولانی مدت مبتلا می‌شوند که بعد از رهایی از زندان نیز آنان را رها نمی‌کند و به مرگشان منتهی می‌شود.

 الاشقر با ذکر نام شماری از این اسرا که بعد از آزادی به دلیل عوارض مذکور جان باخته‌اند، از تمامی رسانه‌ها، مؤسسات و نهادهای بین المللی از جمله دو سازمان بهداشت جهانی و پزشکان بدون مرز خواست برای آزادی اسرای مبتلا به سرطان تلاش کنند.

 بیش از 6 هزار و 500 فلسطینی در زندان‌های اسرائیل به سر می‌برند که بر اساس گزارشهای منتشر شده صدها تن از آنان در قالب «بازداشت اداری» زندانی شده‌اند.

 بازداشت اداری از جمله سیاست‌های بازداشت و دستگیری بدون محاکمه به شمار می‌آید که به مقام‌های اسرائیلی اجازه می‌دهد فلسطینیان را بدون کیفرخواست و تفهیم اتهام یا برگزاری محاکمه تا شش ماه زندانی کنند در حالی که دوران حبس این زندانیان برای مدت ‌زمان نامحدود قابل تمدید خواهد بود.

زندانیان فلسطینی اغلب در اعتراض به سیاست بازداشت اداری و شرایط دشوار زندان، دست به اعتصاب غذا می‌زنند.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku