News   /   ايران

ظریف: لازمه حل بحران خاورمیانه همفکری و همکاری است

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران (27 بهمن 94)

وزیر خارجه ایران می گوید پایان دادن به مشکلات خاورمیانه «همفکری و همکاری» همه کشورهای جهان را می طلبد. 

محمد جواد ظریف روز سه شنبه در بروکسل، پایتخت بلژیک گفت: «لازم است ما ضمن همکاری با یکدیگر، راه حلی سیاسی برای پایان دادن به این بحران ها پیدا کنیم.»

ظریف این اظهارات را روز سه شنبه در یک کنفرانس خبری مشترک با دیدیه ریندرز، همتای بلژیکی خود در بروکسل بیان کرد. 

ظریف با اشاره به اینکه آثار رویدادهای سوریه و یمن تنها «محدود به خاورمیانه» نمی‌شود، خاطر نشان کرد آثار این بحران ها در قالب تعدد عملیات های تروریستی و همچنین هجوم پناهجویان در اروپا و تمام جهان قابل مشاهده است. 

وی در خصوص کمک رسانی به غیرنظامیان در خاورمیانه گفت: «در درجه اول باید امکان ارسال کمک‌ها و امدادهای انسانی در سوریه و یمن و نقاط دیگر را فراهم کنیم. پس لازم است با هم همفکری و همکاری داشته باشیم و امیدوارم بتوانیم با یکدیگر اقدام کنیم تا بتوانیم از شدت مصائب بکاهیم.»

وزیر خارجه ایران درباره مردم سوریه نیز گفت: « در سوریه نیز غیرنظامیان به شدت در رنج و عذاب هستند که دلیل آن ادامه خشونت در سوریه ... و به ویژه حضور عناصر افراطی از جمله داعش، جبهه النصره و دیگر گروه‌های افراطی است.»

ظریف درباره تجاوز عربستان به یمن گفت: «جنگ در یمن به نقطه اوج غیرمنطقی بودن رسیده است. در چند ماه گذشته تنها غیرنظامیان یمن هدف قرار گرفته‌اند. دیگر هیچ هدف نظامی در یمن وجود ندارد که بخواهند به آن حمله کنند و به همین خاطر غیرنظامیان بهای این حملات را می‌پردازند.»

وی مسائل و مشکلات موجود در خاورمیانه را یک «معضل جهانی» خواند و خواهان همکاری کشورهای جهان برای یافتنن «راه حل جهانی» برای آن شد.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku