ارتش عراق چندین روستای استراتژیک در حومه موصل را آزاد کرد

نیروهای داوطلب مردمی عراق در نزدیکی شهر موصل؛ (عکس از خبرگزاری فرانسه)

در عملیات مشترک ارتش عراق علیه گروه تروریستی داعش، چندین روستای استراتژیک در حومه جنوب شرقی موصل مرکز استان نینوا آزاد شدند.

ارتش عراق این عملیات را با پشتیبانی نیروهای قبیله‌ای، پیشمرگه کرد و بسیج مردمی و همچنین حملات هوایی ائتلاف غربی موسوم به ضد داعش انجام داد و موفق شد سه روستای استراتژیک را از توابع بخش القیاره استان نینوا آزاد کند.

محمود السورجی سخنگوی رسانه‌ای نیروهای داوطلب مردمی در استان نینوا گفت 3 روستا از توابع بخش القیاره آزاد شد.

السورجی بیان کرد نیروهای پیشمرگه کرد با همکاری نیروهای مسلح، قبایلی، داوطلب مردمی و هواپیماهای ائتلاف موسوم به ضد داعش توانستند روستای کودیله، کرمردی و خطاب در شرق بخش القیاره را پس از به هلاکت رساندن 35 تن از عناصر تکفیری آزاد کنند.

نیروهای پیشمرگه کرد در شمال عراق؛ (عکس از خبرگزاری فرانسه)

ناکام گذاشتن حملات داعش

شاکر جودت فرمانده نیروهای پلیس فدرال عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد یگانی از نیروهای گردان پنجم، حمله داعش به تپه‌های حمرین واقع در حدفاصل استان دیاله و کرکوک را ناکام گذاشتند.

به گزارش سایت الفرات نیوز، در این حمله دهها تروریست کشته شدند.

بعلاوه نماینده شورای استان صلاح الدین اعلام کرد نیروهای امنیتی و داوطلب مردمی یک حمله تروریستی را خنثی کردند.

براساس این گزارش، یک عامل انفجاری که قصد داشت با خودروی بمب گذاری شده تجمع نیروهای داوطلب مردمی را هدف قرار دهد، در پمپ بنزین حدادیه در تپه گصیبه منفجر شد که در این انفجار دو نفر زخمی شدند.

همچنین نیروهای امنیتی عراق حمله گروه ترویستی داعش به چاه‌های نفت علاس در شرق تکریت را ناکام گذاشتند.

هلاکت والی داعش در غرب موصل

در همین حال فرمانده عملیات استان نینوا از کشته شدن والی تلعفر و الجزیره عنصر وابسته به گروه تروریستی داعش در حملات هوایی به غرب موصل خبر داده است.

گزارش‌های منتشره حاکی است، در درگیری میان نیروهای ارتش عراق و عناصر تکفیری در منطقه عکاشات در غرب استان الانبار، 13 تن از تروریست‌ها کشته و زخمی شدند.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.ir

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku