دیده بان حقوق بشر: شکنجه در بحرین متوقف نشده است

سارا لیا ویتسون، مدیر حوزه خاورمیانه در سازمان دیده بان حقوق بشر

دیده بان حقوق بشر از رژیم بحرین به دلیل ادامه شکنجه زندانیان سیاسی انتقاد و ادعای منامه را مبنی بر اجرای اصلاحات رد کرده است.

سارا لیا ویتسون، مدیر حوزه خاورمیانه در سازمان دیده بان حقوق بشردر گزارش 659 صفحه‌ای  2016 این سازمان نوشت: «مقام‌های دولتی بحرین در توقف شکنجه و رفع فرهنگ مصونیت که شکنجه را تقویت می کند، ناکام مانده‌اند.»

وی افزود: «مادامی که بحرین روند زندانی کردن فعالان و رهبران مخالف را متوقف نکند، مقامات مسئول در موارد نقض از جمله شکنجه را مورد مواخذه قرار ندهد و اقدام جدی در زمینه اصلاح نظام امنیتی و قضایی خود انجام ندهد، این اصلاحات صرفا تبلیغات دروغین خواهد بود.»

بنابر این گزارش،  دولت بحرین در فاصله سال‌های 2013 تا 2015 بازداشت شدگان را در اداره تحقیقات جنایی مورد شکنجه قرار داده است .

بنابر این گزارش، آن‌ها برای شکنجه زندانیان از شیوه‌های مختلفی از جمله شوک الکتریکی، قراردادن طولانی زندانیان در موقعیت دردناک، تهدید به تجاوز و قتل، ایستادن اجباری، قرار دادن در معرض سرمای شدید و سوء استفاده جنسی استفاده کرده‌اند.

پلیس ضد شورش بحرین که برای سرکوب معترضان به سوی آنها گلوله گاز اشک آور شلیک می کنند(عکس خبرگزاری فرانسه)
پلیس بحرین برای سرکوب معترضان به سوی آنها گلوله گاز اشک آور شلیک می کند(عکس خبرگزاری فرانسه)

هزاران معترض بحرینی از اواسط فوريه 2011 ميلادي با برپایی تظاهرات، اجتماع و اعتراض در خيابان‌های اين کشور، اصلاحات سياسی، برقراري دموکراسی و کناره‌گيری خاندان آل خليفه از قدرت را خواستار شدند. در ناآرامی‌های بحرین تاکنون ده‌ها نفر کشته شدند و صدها نفر از جمله چهره‌های مخالف در زندان‌ هستند.

مرکز حقوق بشر بحرین پیشتر در گزارشی اعلام کرده بود رژیم بحرین در راستای بخشی از قانون اخیر به اصطلاح ضد تروریستی خود، بازداشت های خودسرانه را افزایش داده است.

بنابر این گزارش بیش از 3 هزار نفر که به طور خودسرانه بازداشت شده اند، همچنان زندانی هستند.

رژیم بحرین همچنین ماه گذشته تعداد زیادی را که در اعتراض به اعدام شیخ نمر النمر، روحانی برجسته عربستانی از سوی آل سعود تظاهرات کرده‌بودند، بازداشت کرده است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.ir

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku