News   /   اروپا

ویروس «زیکا» به دانمارک هم رسید

آزمایش پشه ناقل ویروس «زیکا» (تصویر از خبرگزاری رویترز)

نخستین مورد ابتلا به ویروس «زیکا» در دانمارک مشاهده شد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، مقامات بهداشتی دانمارک اعلام کردند، آزمایش خون یک مرد دانمارکی که به مکزیک و برزیل سفر کرده بود، در ارتباط با ویروس «زیکا» مثبت اعلام شد. 

به گفته مقامات بهداشتی دانمارک همچنین، این فرد پس از اینکه علائمی مانند تب، سردرد و درد عضلانی از خود بروز داد به بیمارستان منتقل شد و نتیجه آزمایش خون وی نشان داد که به ویروس «زیکا» آلوده شده است. 

به گفته پزشکان، 80 درصد مبتلایان به ویروس «زیکا» هیچ نشانه ای از ابتلا به این ویروس از خود بروز نمی دهند، به همین علت تشخیص این بیماری برای افراد به خصوص زنان باردار بسیار سخت است.

مقامات بهداشتی انگلیس نیز هفته گذشته از آلوده شدن 3 فرد انگلیسی به این ویروس خبر دادند. گفته می شود این افراد به تازگی از سفر به آمریکای جنوبی بازگشته بودند.

کارشناسان بر این باورند، با توجه به مسافرت های پی در پی بین المللی که در اروپا صورت می گیرد، پیش بینی می شود آمار مبتلایان به این ویروس در اروپا افزایش یابد. 

سازمان بهداشت جهانی روز دوشنبه (5 بهمن) هشدار داد، زنانی که قصد رفتن به مناطقی دارند که در آن ویروس «زیکا» وجود دارد باید پیش از سفر یا بازگشت مشاوره پزشکی کنند.

ویروس «زیکا» در سال 1947 در جنگل «زیکا» در اوگاندا شناسایی شد.

این ویروس همانند ویروس دنگی، نیل غربی نخستین بار به وسیله پشه منتقل شده است.

ویروس زیکا تا ماه مه 2015 به برزیل راه یافت؛ پارسال بیش از 84000 مورد ابتلا به این ویروس در این کشور ثبت شد.

پزشکان می گویند، این بیماری از راه خون منتقل می شود. 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku