News   /   ايران

«ریاض تاوان سنگینی برای حمله به سفارت ایران خواهد پرداخت»

یدالله جوانی، مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران تصریح کرده است عربستان سعودی تاوان سنگینی برای حمله به سفارت ایران خواهد پرداخت.

به گزارش تسنیم، یدالله جوانی ضمن محکوم کردن حمله جنگنده‌های ریاض به سفارت ایران در صنعا، پایتخت یمن، تاکید کرد سعودی‌ها توان مقابله با جمهوری اسلامی ایران را نخواهند داشت.

وی گفت:‌ «اقدام عربستان در شلیک موشک به سفارت ایران در یمن حرکتی مغایر با قوانین بین‌المللی و نقض آشکار معاهده‌های بین‌المللی است.»

جوانی با بیان این که حمله آل سعود اقدامی عمدی و آگاهانه بوده است، تاکید کرد ریاض باید در قبال این موضوع پاسخگو باشد.

جنگنده‌های عربستان شامگاه چهارشنبه با حملۀ موشکی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در صنعا موجب وارد شدن خسارت‌هایی به ساختمان سفارت و زخمی شدن تعدادی از نیروهای حفاظت نمایندگی شدند.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه افزود: «دولت جمهوری اسلامی نیز باید از طریق مجامع بین‌المللی این موضوع را دنبال کند. اگر دولت آل‌سعود می‌خواهد این اقدام خود را واکنش به تعرض به سفارتشان در ایران تفسیر کند، باید بداند که اساساً دچار یک قیاس مع‌الفارق شده‌اند.»

جوانی در ادامه گفت: «حادثه سفارت عربستان در تهران کاملا مشکوک بوده و دولت و همه ارگان‌ها و مجموعه‌ها در داخل کشور، این حرکت ( تعرض به سفارت عربستان در تهران ) را اقدامی مشکوک تلقی کرده‌اند و تلاش‌ها برای شناسایی عاملان این حادثه ادامه دارد؛ اما اقدام عربستان در حمله به سفارت ایران در صنعا یک اقدام دولتی و آشکار بوده که توسط آل سعود انجام شده و آنها باید پاسخگو باشند.»

تظاهرات مردم تهران در اعتراض به اعدام شیخ نمر

او در پایان خاطر نشان کرد سعودی‌ها به خاطر رفتارهای غیرمنطقی‌شان تاوان سنگینی خواهند پرداخت و راهی که پیش گرفته‌اند «قطعاً به ضررشان تمام خواهد شد.»

این سخنان در حالی بیان شد که روابط تهران و ریاض به خاطر اعدام شیخ باقر النمر، روحانی برجسته عربستان دچار تنش شده است.

عربستان هفته گذشته از اعدام شیخ نمر و 46 تن دیگر خبر داد؛ اعدام این روحانی واکنش‌ و اعتراض شدید مردم و سیاست‌مداران ایران و چندین کشور دیگر را در پی داشت.

 مردم ایران در اعتراض به اعدام این روحانی در مقابل سفارت عربستان سعودی در تهران و کنسولگری این کشور در مشهد تجمع اعتراضی برپا کردند، اما عده‌ای از افراد خودسر اقدام به پرتاب سنگ و کوکتل مولوتف به سمت این ساختمان‌‌ها کردند.

پس از آن بود که عربستان و برخی از هم‌پیمانانش در ادامه اقدامات خصمانه خود، روابط خود را با ایران قطع کرده و یا به سطح کاردار کاهش دادند.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.ir

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku