برف و بوران در لبنان پناهجویان سوری را تهدید می‌کند

برف و بوران در شهر بحمدونِ لبنان (جمعه، 11 دی)

برف و بوران در لبنان شرایط زندگی هزاران پناهجوی سوری را که در پناهگاههای موقتِ این کشور زندگی می‌کنند بیش از پیش وخیم‌تر کرده است.

بر پایه گزارش‌ها، مرکز مدیریت بحران لبنان بولدوزرهایی را برای پاکسازی جاده‌ها در مناطق کوهستانیِ شمال و جنوب لبنان مأمور کرد، اما ادامه برف و بوران تلاش آنها را ناکام گذاشت.

بر این اساس، با مسدود شدن جاده‌ها بسیاری از وسایل نقلیه در راه ماندند.

پناهجویان ساکن شهر المرج در شرق لبنان و نزدیکی مرز سوریه اعلام کردند بزرگترین نگرانی آنها آبی است که به خاطر برف یا باران به داخل چادرهایشان نفوذ می‌کند.

یک زن سوری در این رابطه گفت: «نمی‌دانیم کی این چادر  روی سرمان خراب خواهد شد. وقتی باد شدید می‌وزد نمی‌توانیم بخوابیم چون می‌ترسیم باد چادرمان را با خود ببرد.»

این توفان که با نام «ولادیمیر» شناخته می‌شود از روز پنجشنبه آغاز شد؛ بسیاری از جاده‌هایی که بیروت را به دمشق، پایتخت سوریه، وصل می‌کنند نیز مسدود شده‌اند.

یکی دیگر از پناهجویان گفت: «وقتی برف و باران می‌بارد زندگی داخل چادر خیلی سخت می‌شود.»

بیش از نیمی از یک میلیون و 100 هزار پناهجویِ سوری حاضر در لبنان، در ساختمان‌های نیمه‌کاره، چادر و یا پناهگاههای موقت زندگی می‌کنند.

بحران سوریه از سال 2011 آغاز شده است و تا کنون میلیون‌ها نفر به امید زندگی بهتر این کشور را ترک کرده‌اند؛ بسیاری از آنها به کشورهای همسایه پناه برده‌اند و باقی‌شان با هزاران مشکل راهی اروپا شدند.

با این وجود، وضع پناهجویانی که در کشورهای اروپایی به سر می‌برند نیز چندان مناسب نیست. 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.ir

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku