ریاض از کشته شدن سرکرده جیش الاسلام انتقاد کرد

عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان

عربستان سعودی با ابراز نگرانی از کشته شدن سرکرده گروه تروریستی جیش الاسلام در سوریه می‌گوید کشته شدن او هیچ کمکی به برقراری صلح در سوریه نمی‌کند.

عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان، روز سه‌شنبه گفت تلاش برای کشتن «رهبرانی که با داعش مبارزه می‌کنند» به نفع روند صلح و تلاش‌ها برای رسیدن به راه حل سیاسی در سوریه نیست.

فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه به تازگی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد زهران علوش، سرکرده گروه جیش الاسلام و چند تن از سرکردگان گروه‌های دیگر تروریستی در حملات هوایی علیه تروریست‌ها در منطقه غوطه شرقی در حومه دمشق کشته شدند.

زهران علوش

وزیر خارجه عربستان که کشورش از حامیان سرسخت داعش و دیگر گروه‌های تروریستی در سوریه و عراق است، از حملات هوایی روسیه علیه مواضع تروریست‌ها در سوریه انتقاد کرد و گفت نمی‌داند «در ذهن روسها چه می‌گذرد.»

مارک تونر، سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا، نیز دیروز گفت کشتن زهران علوش تلاش برای ایجاد آتش‌بس در سوریه و راه حل سیاسی برای بحران این کشور را پیچیده‌تر می‌کند.

به گفته او، حملات هوایی روسیه به مواضع گروه‌های مخالف بشار اسد، برای گروه‌هایی که در مذاکرات برای صلح حضور دارند پیام متناقضی دارد.

تونر گفت اگر چه آمریکا نگران فعالیت جیش الاسلام سوریه است اما این گروه در کنفرانس گروه‌های مخالف دولت سوریه و تلاشها علیه گروه داعش شرکت دارد.

روسیه از 8 مهر با درخواست دولت مرکزی دمشق مواضع تروریست‌ها در سوریه را بمباران می‌کند. اما آمریکا و کشورهای منطقه ادعا می‌کنند روسیه به جای بمباران مواضع داعش، به گروه‌های مخالف به اصطلاح «میانه‌رو» حمله می‌کند.

اما مسکو همواره این ادعاها را رد کرده است.

ارتش سوریه نیز با پشتیبانی هوایی روسیه، پیشروی‌های قابل توجهی علیه مواضع تروریست‌ها داشته است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku