News   /   ايران

​دومین نشست کمیسیون مشترک ایران و 1+5 در اتریش

​دومین نشست کمیسیون مشترک ایران و 1+5 در هتل کوبورگ در وین، پایتخت اتریش (16 آذر 94)

دومین نشست کمیسیون مشترک ایران و کشورهای 1+5 در وینِ اتریش با حضور معاونان وزیران خارجۀ هفت کشور آغاز به کار کرده است.

معاونان وزیران امور خارجه قرار است روز دوشنبه به بررسی پیش‌نویس قطعنامه‌ای بپردازند که کشورهای 1+5 با مشورت مقامات ایرانی برای بستن پروندۀ مسائل گذشتۀ برنامۀ هسته‌ای ایران به شورای حکام آژانس‌ بین‌المللی انرژی هسته‌ای تحویل خواهند داد.

سیدعباس عراقچی، معاون حقوقی و بین‌الملل وزیر امور خارجۀ ایران که رئیس ستاد پیگیری اجرای برنامۀ جامع اقدام مشترک (برجام) نیز هست، به همراه مجید تخت روانچی، معاون وزیر امور خارجه و حمید بعیدی نژاد، مدیرکل سیاسی و امنیت بین‌الملل وزارت امور خارجه در این نشست به عنوان نمایندگان ایران حضور دارند.

رضا نجفی، نمایندۀ دائم ایران در آژانس بین‌‎المللی انرژی اتمی نیز تیم مذاکرات هسته‌ای ایران را در این نشست همراهی می‌کند.

سیدعباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجۀ ایران (راست) در کنار هلگا اشمید، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در دومین نشست کمیسیون مشترک ایران و 1+5 در وینِ اتریش (16 آذر 94)

براساس گزارش خبرگزاری ایرنا، نشست کمیسیون مشترک ایران و 1+5 از ساعت 11:30 به وقت محلی (14 به وقت تهران) در هتل کوبورگ در وین آغاز شده است.

شامگاه یکشنبه (15 آذر) نیز عراقچی و تخت روانچی با هلگا اشمید، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار کردند.

این در حالی است که نشست‌های کارشناسی میان هیات نمایندگی ایران به ریاست حمید بعیدی‌ نژاد و کشورهای عضو گروه 1+5  با هدف هماهنگی‌ها برای اجرای برنامۀ جامع اقدام مشترک (برجام) از هفتۀ گذشته آغاز شده است.

یوکیا آمانو، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی چهارشنبۀ گذشته گزارش ارزیابی نهایی خود را از مسائل گذشته و حال برنامه هسته‌ای ایران ارائه کرد.

اکنون اعضای شورای حکام آژانس باید در جلسۀ 15 دسامبر (24 آذر) خود، دربارۀ بسته شدن پروندۀ مسائل گذشته و حال ایران تصمیم بگیرند.

آژانس در ارزیابی نهایی خود از برنامۀ هسته‌ای ایران نوشت هیچ نشانه‌ای دال بر انحراف مواد هسته‌ای در ارتباط با پی‌ام‌دی (ابعاد نظامی احتمالی) وجود ندارد.

در پی اعلام ارزیابی نهایی، مارک تونر، سخنگوی وزارت خارجه امریکا، گفت گزارش آژانس به پرسش‌ها و ابهامات دربارۀ برنامۀ هسته‌ای ایران به خوبی پاسخ داد و اکنون واشنگتن آماده است گام‌های بعدی را برای اجرای برجام بردارد.

 

برای اطلاع از تازه ترین اخبار ایران و جهان به کانال پرس‌ تی‌وی فارسی در تلگرام بپیوندید.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku