News   /   اروپا

حملات پاریس بهانه‌ای برای افزایش اسلام ستیزی در انگلیس

تصویر آرشیوی از توهین یک زن انگلیسی به یک زن محجبه مسلمان در یک اتوبوس شهری

روزنامه ایندیپندنت انگلیس در یک گزارش اختصاصی اعلام کرد مسلمانان انگلیس پس از حملات تروریستی پاریس با بیش از 100 اقدام اسلام‌ستیزانه روبرو شده‌اند.

در این گزارش آمده است که اغلب این جنایت‌ها‌ و اقدامات ناشی از نفرت انگلیسی‌ها علیه مسلمانان، برای انتقام‌جویی انجام شده است.

بنا بر این گزارش که روز دوشنبه منتشر شد حملات به مسلمانان اغلب در مساجد و اماکن عمومی صورت گرفته است و انگلیسی‌ها با حمله و توهین به مسلمانان موضع خود را در قبال آن‌ها با بهانه قرار دادن حملات تروریستی گروه تکفیری داعش در پاریس نشان داده‌اند.

این گزارش می‌افزاید زنان و دختران بین 14 تا 45 ساله که پوشش اسلامی دارند بیشترین افرادی هستند که هدف این حملات قرار گرفتند.

به استناد این گزارش 34 زن مسلمان در این وقایع با حملۀ فیزیکی روبرو شدند.

قرار است این گزارش به یک موسسۀ دولتی ذیربط که در زمینۀ موارد دشمنی با اسلام فعالیت می‌کند ارائه شود.

در این گزارش با برخی از قربانیان حملات نژادپرستانه در انگلیس گفت‌وگو شده است. این افراد می‌گویند که در هنگام بروز حملات هیچکس اعتراض نمی‌کرد و یا حتی به کمک آن‌ها نمی‌شتافت.

چندی پیش ویدئویی در شبکۀ اجتماعی یوتیوب منتشر شد که در آن یک مرد انگلیسی با حمله به یک زن محجبه در متروی لندن، وی را هل داده و به قطاری در حال حرکت می‌کوبد.

در حملات تروریستی که در تاریخ 22 آبان در پاریس، پایتخت فرانسه رخ داد، بیش از 130 نفر کشته شدند. گروه تکفیری و تروریستی داعش بلافاصله مسئولیت این حملات را برعهده گرفت. 

 

 

برای اطلاع از تازه ترین اخبار ایران و جهان به کانال پرس‌ تی‌وی فارسی در تلگرام بپیوندید.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.ir

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku