قطع مسیر تدارکاتی داعش با سوریه در حومه سنجار

نیروهای پیشمرگه کرد در حومه شهر سنجار در شمال عراق (رویترز)

نیروهای پیشمرگه کرد در ادامه عملیات آزادسازی شهر سنجار، کنترل مسیر اصلی تدارکاتی گروه تروریستی تکفیری داعش با سوریه را در اختیار گرفته‌اند.

با قطع کامل  مسیر اصلی ارتباطی تروریست‌ها از موصل به سوریه، داعش از انتقال تجهیزات مورد نیاز و نیرو میان شمال عراق و سوریه بازمانده است.

سنجار در ماه‌های اخیر صحنه جنایات گسترده گروه تروریستی داعش علیه اقلیت ایزدی از جمله کشتار، به بردگی گرفتن و تجاوز گسترده علیه آنان بوده است.

بر اساس گزارش‌ها، یگان‌های پیشمرگه کرد با موفقیت مواضع (تروریست‌ها) در بزرگراه شماره 47 را مسدود و عملیات پاکسازی سنجار را آغاز کردند.

شورای امنیتی منطقه خودمختار کردستان عراق اعلام کرد مسیر ارتباطی داعش از طریق این بزرگراه قطع شده است و نیروهای کرد کنترل چندین روستا را در نزدیکی سنجار به دست گرفته‌اند.

این شورا اعلام کرد بیش از 7500 مبارز کرد در عملیات بازپس گیری کنترل سنجار «و ایجاد منطقه حائل به منظور حفاظت از این شهر و ساکنان آن از حملات توپخانه‌ای» حضور دارند.

نیروهای پیشمرگه کرد در سنجار عراق (رویترز)

داعش در تابستان سال گذشته سنجار را تصرف کرد. گروه تکفیری داعش تعداد زیادی از ساکنین مناطق مختلف سنجار را ربوده و به قتل رسانده است. اعمال غیر انسانی این گروه تروریستی علیه ایزدی‌های کرد زبان موجب شد سازمان ملل اقدامات داعش را نسل کشی بخواند. 

 

برای اطلاع از تازه ترین اخبار ایران و جهان به کانال پرس‌ تی‌وی فارسی در تلگرام بپیوندید.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.ir

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku