News   /   ايران

تاکید رئیس جمهوری اسلامی بر تقویت مناسبات با دیگر کشورها

دیدار حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران با اونک کنگ یونگ، سفیر غیرمقیم سنگاپور در تهران (چپ)

حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت توافق هسته‌ای با گروه 1+5 راه را برای گسترش روابط ایران و دیگر کشورها هموار کرده است.

روحانی یکشنبه در دیدار با اونک کنگ یونگ، سفیر غیرمقیم سنگاپور در تهران گفت: «شرایط جمهوری اسلامی ایران پس از توافق هسته‌ای و رفع تحریم‌های غیرقانونی برای ایجاد و توسعۀ روابط تجاری و اقتصادی با دیگر کشورها مناسب‌تر از گذشته خواهد بود، باید از این فرصت برای گسترش و تقویت مناسبات همه‌جانبه استفاده شود.»

ایران و گروه 1+5 شامل امریکا، انگلیس، فرانسه، چین، روسیه و آلمان بیست و سوم تیر پس از 18 روز مذاکرۀ سخت و فشرده در وین، پایتخت اتریش، سرانجام بر سر برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) به جمع‌بندی دست یافتند.

بر اساس برجام، سازمان ملل ایران را به عنوان یک قدرت هسته‌ای به رسمیت می‌شناسد و جمهوری اسلامی نیز به غنی‌سازی اورانیوم ادامه خواهد داد، اما در ازای رفع تحریم‌ها، محدودیت‌هایی در برنامه هسته‌ای خود اعمال می‌کند.

رئیس جمهور همچنین با بیان این که ایران و سنگاپور همواره روابط خوبی داشته‌اند، افزود: «البته در سال‌های اخیر روابط تجاری و اقتصادی دو کشور با ظرفیت‌های موجود فاصله داشته است که امیدواریم با تحول لازم به سطح قابل قبولی افزایش یابد.»

روحانی همچنین با اشاره به ضرورت توسعۀ مناسبات ایران و سنگاپور در دیگر بخش‌ها از جمله فعالیت‌های بانکی و روابط توریستی و گردشگری ابراز امیدواری کرد که در آینده شاهد تسهیلات بیشتر در زمینۀ رفت وآمد مردم دو کشور با یکدیگر باشیم.

اونک کنگ یونگ، سفیر جدید سنگاپور در ایران نیز در این دیدار با تقدیم استوارنامۀ خود، تصریح کرد: «ایران به عنوان تمدنی بزرگ برای مردم سنگاپور شناخته شده است و ما خواستار روابط گسترده‌تر با تهران و ارتقاء سطح مبادلات تجاری و اقتصادی میان دو کشور هستیم.»

روحانی
دیدار حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران با برندن وارد، سفیر جدید ایرلند در تهران (چپ)

همکاری ایران و ایرلند در مبارزه با تروریسم

روحانی در دیداری جداگانه با برندن وارد، سفیر جدید ایرلند در تهران نیز اعلام کرد دو کشور دربارۀ بسیاری از مسائل منطقه‌ای دیدگاه مشترک دارند.

رئیس جمهوری همچنین همکاری ایران و ایرلند را برای دستیابی به اهداف مشترکی همچون پایان دادن به تروریسم و خشونت در منطقه و جهان خواستار شد.

وارد نیز ضمن تقدیم استوارنامۀ خود به روحانی، بر نقش مهم جمهوری اسلامی در خاورمیانه تاکید کرد.

سفیر ایرلند همچنین آمادگی کشورش را برای همکاری با کشورهای دیگر در مبارزه با تروریسم اعلام کرد.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku