جاکارتا از صدور ویزا برای بدمینتون باز اسرائیلی امتناع کرد

میشا زیلبرمن بدمینتون باز اسرائیلی

اندونزی برای بدمینتون باز اسرائیلی که قرار بود هفتۀ آینده در مسابقات قهرمانی جهان در این کشور آسیای جنوب شرقی شرکت کند، ویزا صادر نکرد.

میشا زیلبرمن که 26 سال دارد و در بازی‌های المپیک سال 2012 در لندن به نمایندگی از رژیم اسرائیل شرکت کرده بود، هفته‌های اخیر را در سنگاپور به تمرین و انتظار برای موافقت با درخواست ویزای خود گذرانده است.  

با این حال علیرغم تلاش چند ماهه‌ی زیلبرمن برای کسب مجوز ورود به اندونزی، جاکارتا با درخواست وی برای صدور ویزا موافقت نکرده است.

زیلبرمن در صفحه‌ی فیس بوک خود نوشت: «بعد از 6 ماه نامه‌نگاری و ارسال تمام مدارک درخواستی و بعد از اینکه به سنگاپور رسیدیم به ما جواب نه می‌دهند، پس از دو هفته انتظار برای صدور ویزا در سنگاپور احتمالاً می خواهند به جای مسابقات قهرمانی جهان مرا به کشورم بفرستند».

این مسابقات قهرمانی که چند هفته به طول می‌انجامد و یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای ورزش بدمینتون به حساب می‌آید روز دوشنبه آغاز خواهد شد.

در این میان یونی کارتیکا، سخنگوی انجمن بدمینتون اندونزی، نیز خبر صادر نشدن ویزا برای میشا زیلبرمن را تأیید کرده است.  

هنوز گزارشی دربارۀ دلایل این اقدام از سوی مقامات ذی ربط در جاکارتا دریافت نشده است.

اندونزی که بیشترین جمعیت مسلمان را در جهان دارد با رژیم اسرائیل روابط دیپلماتیک ندارد.

اسرائیلی‌هایی که قصد سفربه این کشور آسیای جنوب شرقی را داشته باشند باید ویزای ویژه در بانکوک یا سنگاپور بگیرند و سپس با موافقت مقامات اندونزیایی وارد این کشور شوند. 

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku