News   /   اروپا

اعتصاب کارکنان متروی لندن؛ اختلال حمل و نقل عمومی

صف شلوغ خطوط اتوبوس شهر لندن در پی اعتصاب کارکنان خطوط مترو، 15 مرداد 1394 (AFP)

اعتصاب کارکنان متروی شهر لندن، حمل و نقل در پایتخت انگلیس را با اختلالات گسترده روبرو کرده است.

اعتصاب کارکنان متروی شهر لندن از عصر چهارشنبه آغاز شده است و کارکنان خطوط متروی این شهر صبح جمعه به محل کار خود باز می‌گردند.

میلیون‌ها نفر از ساکنان شهر لندن روز پنج شنبه مجبور شدند تا با تعطیلی یک روزه خطوط مترو، از دیگر وسائل حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوس استفاده کنند. شماری از ساکنان شهر لندن نیز با استفاده از دوچرخه و یا به صورت پیاده خود را به محل کار رساندند.

این دومین اعتصاب گسترده کارکنان خطوط متروی شهر لندن در یک ماه اخیر به شمار می‌آید که موجب اختلالات گسترده در روند حمل و نقل عمومی در این کلان شهر اروپایی شده است.

مسئولان شهر لندن تلاش کردند تا با استفاده از 250 دستگاه اتوبوس، افزایش دوچرخه‌های اجاره‌ای و افزایش قایق‌های مسافربری با این مشکل مقابله کنند.

شبکه قطار زیرزمینی لندن روزانه تا چهار میلیون مسافر را جا‌به‌جا می‌کند.

کارکنان خطوط متروی شهر لندن پیشتر در تاریخ 17 تیر نیز اعتصاب مشابهی برگزار کرده بودند که اولین اعتصاب متروی لندن در 13 سال اخیر به شمار می‌آمد.

اتحادیه صنفی کارکنان مترو لندن با شرکت اپراتور مترو لندن بر سر طرح‌های آن جهت افزایش ساعات کاری شبانه در روزهای جمعه و شنبه به شدت اختلاف دارد. این طرح قرار است از تاریخ 21 شهریور به اجرا گذاشته شود.

پس از شکست مذاکرات روز دوشنبه، رهبران اتحادیه صنفی کارکنان مترو لندن تا زمانی که بر سر حقوق کارکنان و شرایط کاری آن‌ها توافقی حاصل شود، خواستار تعویق خدمات جدید شدند.

 

 

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku