News   /   اروپا

وعده روسیه برای کمک به حل بحران‌های پیش روی مسلمانان

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه

وزیر خارجه روسیه از تعهد کشورش به همیاری با مسلمانان برای حل بحران‌های پیش روی آنان خبر داد.

سرگئی لاوروف پنجشنبه در نشست روسیه- گروه موسوم به چشم‌انداز راهبرد جهانی اسلامی در مسکو گفت: «روسیه و کشورهای جهان اسلام با یکدیگر در همکاری‌های چند جانبه بر اساس قوانین بین‌الملل و تعهدشان در قبال راه‌های سیاسی برای حل و فصل بحران‌ها متحد هستند.»

وی با بیان اینکه کشورهای اسلامی به خاطر فعالیت گروه‌های تروریستی در خاورمیانه با شرایط دشواری مواجه هستند، افزود: «جهان اسلام در دوره سختی به سر می‌برد. درگیری‌های داخلی در سوریه، لیبی، عراق و یمن حاکی از یک چالش امنیتی شدید است.»

لاوروف با اشاره به مناقشات جاری در خاورمیانه گفت، این منطقه در حال تجربه موجی از فعالیت‌های تروریستی است. وی گفت کشورهای منطقه باید درباره آنچه در عمل روی می‌دهد، هشیار باشند.

لاوروف از کشورهای اسلامی خواست از طرح مسکو با نظارت سازمان ملل برای تحلیل تهدید‌هایی که بر خاورمیانه سایه افکنده، حمایت کنند.

وزیر خارجه روسیه عنوان کرد: «امیدواریم شما بتوانید طرح روسیه را بررسی و از آن حمایت کنید.»

وی افزود: «کشورهای خاورمیانه باید سعی کنند به بررسی عناصر پشت پرده افراط‌گرایی و تروریسم بپردازند.»

لاوروف گفت مسکو تاکنون تلاش کرده با بهره‌گیری از ظرفیت‌های گروه چشم‌انداز راهبرد جهانی اسلامی-روسیه، با کشورهای اسلامی همکاری متقابل داشته باشد.

وی تصریح کرد فعالیت‌های مهمی در این مجموعه انجام شده است که بسیج خرد جمعی و طرح‌های عمومی در راستای ترویج و تحکیم مناسبات دیرینه و دوستانه بین روسیه و کشورهای اسلامی از آن جمله است.

تروریست‌های تکفیری داعش که اتباع چندین کشور خارجی عضو آن هستند کنترل بخش‌های مختلفی از سوریه و عراق را در اختیار دارند و در مناطق تحت کنترل خود علیه پیروان همه‌ مذاهب و اقلیت‌ها از جمله شیعیان، سنی‌ها، کردها و مسیحیان مرتکب جنایات هولناکی شده‌اند که از جمله آن می‌توان به مصلوب کردن و سر بریدن در ملاء عام اشاره کرد.

م ص/ ح رب


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku