بمباران دفتر تلویزیون المسیره یمن

تصویر خرابی‌های ناشی از بمباران عربستان سعودی در صنعا (9 اردیبهشت 94 AFP)

گزارش‌های مختلف از حمله هوایی جنگنده های عربستان سعودی به دفتر شبکه المسیره در صعده، خبر می دهند.

شبکه المسیره وابسته به جنبش انصارالله یمن است که از آغاز تجاوز نظامی عربستان به این کشور اخبار و جنایات ریاض را در این کشور عربی پوشش می دهد؛ هنوز گزارشی از تلفات و خسارات احتمالی این حمله منتشر نشده است.

خبرگزاری المیادین نیز در گزارشی تازه از حملات هوایی عربستان سعودی به منطقه خور مکسر در استان عدن در جنوب یمن خبر داده است.

بر اساس این گزارش، ناوچه های عربستان سعودی نیز اطراف شهر عدن و منطقه المحاريق را در این استان هدف قرار داده اند.

المسیره نیز بدون ذکر جزئیات و شمار دقیق تلفات گزارش داده است، در حمله هوایی عربستان سعودی به ساختمان دولتی و مرکز تحقیقات جنایی در استان صعده در شمال یمن شماری کشته و یا زخمی شده اند.

گزارش‌های اخیر شبکه المسیره همچنین از دسترسی ارتش و نیروهای امنیتی و گروه‌های مردمی یمن به مواد غذایی و پزشکی خبر می دهد که هواپیماهای عربستان سعودی برای القاعده در منطقه الوهط در استان لحج در جنوب این کشور فرو فرستادند.

قدس عربی نیز در گزارش خود از حملات هوایی عربستان سعودی به پایگاه نظامی نیروهای ویژه در استان تعز در جنوب یمن خبر داده و افزوده است جنگنده های سعودی همچنین یک هتل را در استان صعده هدف حمله قرار دادند.

تصویر آرشیوی از شبه نظامیان سلفی طرفدار رئیس جمهور مستعفی یمن (AFP)

همچنین، یک منبع نظامی سعودی با اشاره به شناخت و آگاهی بهتر قبایل یمن از مناطق و جغرافیای خاک کشور خود، از  تجهیز این افراد به سلاح های سبک و ارائه مشاوره های نظامی به آنان خبر داده است.

بر این اساس، برخی خبرگزاری ها هم از اقدام عربستان سعودی برای آموزش قبایل یمن برای مبارزه با نیروهای انصارالله گزارش داده اند.

بر این اساس، عربستان سعودی 300 نفر از قبایل یمن را در خاک خود آموزش نظامی داده و این هفته به منطقه صرواح در استان مارب در شمال شرق این کشور انتقال داده است.

طبق این گزارش این افراد در عملیات نظامی علیه جنبش انصار الله شرکت کرده اند.

ف ع/ ن م/ م ح

 

 

 

 

 

 

 

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.ir

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku