News   /   ايران

فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران تصریح کرد ناوهای ایرانی در خلیج عدن حضور دارند

سی و چهارمین ناوگروه اطلاعاتی ـ‌ عملیاتی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نوزده فروردین به خلیج عدن و تنگه باب‌المندب اعزام شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گزارش‌های منتشر شده مبنی بر تذکر به ناوگروه ایرانی در خلیج عدن را تکذیب کرد.

برخی از رسانه ها روز گذشته (جمعه) به نقل از یک مقام آمریکایی مدعی شدند ناوگروه ایران محدوده خلیج عدن را ترک کرده است.

امیر دریادار حبیب الله سیاری، شنبه (5 اردیبهشت) در نوزدهمین دوره معارف جنگ آجا در خوزستان تصریح کرد: «اکنون ناوگروه سی و چهارم نیروی دریایی در خلیج عدن واقع در ورودی تنگه باب المندب حضور دارد و به گشت زنی و انجام ماموریت می پردازد.»

امیر دریادار حبیب الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران

فرمانده نیروی دریایی ارتش تامین امنیت در خطوط مواصلاتی دریایی کشور را از اهداف نیروی دریایی راهبردی ارتش عنوان کرد و افزود این روند همچنان به نحو مطلوبی ادامه دارد.

گفتنی است ، سی و چهارمین ناوگروه اطلاعاتی ـ عملیاتی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران شامل ناو لجستیک بوشهر و ناوشکن البرز نوزده فروردین ماه به منظور تأمین خطوط مواصلاتی کشتیرانی ایران و حراست از منافع جمهوری اسلامی در آب های آزاد، عازم مأموریت برون‌مرزی در منطقه خلیج عدن و تنگه باب‌المندب شد.

رسانه های خارجی همچنین روز گذشته پس از انتشار خبری به نقل از یک مقام امریکایی نوشتند پنتاگون از اقدام جمهوری اسلامی ایران استقبال کرده، اما واقعیت این است که ناوهای ایران مطابق برنامه به ماموریت خود در محدوده خلیج عدن مشغول هستند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بخشی از اظهارات خود خاطر نشان کرد: «ناوگروه‌های نیروی دریایی با اقتدار از منافع جمهوری اسلامی در آب های آزاد حراست کرده و در این راستا در هر منطقه ای که لازم باشد حضور می‌یابند.»

سیاری همچنین تصریح کرد: «ما طبق قوانین بین المللی و با اقتدار برای مقابله با تروریسم دریایی و حراست از خطوط مواصلاتی کشورمان در آب های آزاد حضور پیدا می کنیم.»

ن م/ د ب

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.ir

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku