News   /   اروپا   /   گوناگون

تعدادی از کارکنان یک شرکت سوئدی با کاشت ریزتراشه در دستشان موافقت کردند

جمعی از کارمندان یک شرکت سوئدی با پیشنهاد این شرکت برای کاشت ریزتراشه در دستشان موافقت کردند.

آیا شما موافقید محل کارتان با کاشت یک ریزتراشه در دستتان به‌طور بالقوه ساعات کاری و استراحت شما را در اداره رصد کند؟

یک شرکت سوئدی در استکهلم (اپی سنتر) کاشت رایگان این ریزتراشه را به کارمندان خود پیشنهاد کرده است و حدود 150 نفر از کارکنان نیز آن را پذیرفته‌اند.

این تراشه‌های دارای فناوری «شناسایی از طریق امواج رادیویی» (RFID) با استفاده از یک سرنگ در بخش گوشتی دست فرد موردنظر کاشته می‌شوند.

این ریزتراشه به‌اندازۀ یک‌دانۀ برنج است و کارمندان با استفاده از آن می‌توانند علاوه بر ورود به اداره از دستگاه‌های الکترونیکی نیز استفاده کنند. این ریزتراشه اطلاعاتی نظیر وضعیت سلامتی، موقعیت، ساعات کاری و زمان تنفس و استراحت شما را جمع‌آوری می‌کند.

کارکنان با استفاده از این ریزتراشه‌ها می‌توانند وارد شرکت شوند یا از دستگاه فتوکپی استفاده کنند و طبق وعدۀ مسئولان اپی سنتر در آینده هزینه‌های رستوران را نیز پرداخت کنند.

پاتریک مسترتون، بنیان‌گذار و مدیرعامل اپی سنتر، می‌گوید بزرگ‌ترین مزیت این ریزتراشه‌ها سهولت استفاده از آن‌ها است که زندگی را آسان‌تر می‌کند.

وی افزود: «شما با این وسیله می‌توانید هزینه بلیط هواپیما را بپردازید ، به سالن‌های ورزشی محلی سر بزنید ... بنابراین این وسیله اساساً جایگزین بسیاری از ابزارهای ارتباطاتی دیگر شما می‌شود، کارت‌های اعتباری یا کلیدها یا چیزهایی نظیر آن.»

بااین‌وجود، این فناوری باوجود مزایا، معایبی نیز دارد که ازجمله می‌توان به مسئله تجاوز به حریم شخصی افراد اشاره کرد.

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی ‌وی فارسی» بلامانع است.

 

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku