جبهه‌النصره مسئول انفجارهای دمشق

تروریست‌های جبهه‌النصره در این حمله‌ها، اتوبوس‌های حامل زائران را هدف قرار دادند. (21 اسفند 95، عکس از خبرگزاری فرانسه)

شاخه گروه تروریستی القاعده در سوریه مسئولیت بمب‌گذاری‌های اخیر در شهر دمشق را که بیش از 70 کشته برجای گذاشت، بر عهده گرفته است.

گروه تروریستی جبهه‌النصره – که به جبهه فتح‌الشام تغییر نام داده است – روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «روز شنبه... دو [بمب‌گذار] دو حمله در مرکز دمشق انجام دادند و ده‌ها نفر کشته و زخمی شدند.»

به گزارش رویترز، جبهه‌النصره مدعی شد در این بمب‌گذاری نظامیان حامی دولت سوریه و آنچه «شبه‌نظامیان ایرانی» خوانده است را هدف قرار داده است.

با وجود این، مقام‌های سوری و عراقی اعلام کردند در این انفجارها بیش از 100 نفر – که اکثر آن‌ها عراقی هستند – مصدوم شدند.

گروه موسوم به دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرده بود انفجار هم‌زمان دو بمب باهدف حمله به زائران شیعه در دمشق، پایتخت سوریه، دست‌کم 74 کشته برجا گذاشته است که 43 تن از قربانیان زائران عراقی بوده‌اند.

این نهاد مستقر در لندن که به گروه‌های معارض دولت سوریه نزدیک است، افزود 11 رهگذر، هشت کودک و همچنین 20 نیروی امنیتی سوری از دیگر قربانیان این انفجارها به شمار می‌آیند.

به گزارش خبرگزاری دولتی سوریه (سانا)، انفجارها در نزدیکی گورستان باب الصغیر، از دروازه‌های دمشق، و در منطقۀ باب المصلی در نزدیکی حرم حضرت سکینه (س) رخ داده‌اند.

در همین حال، دولت فرانسه ضمن محکوم کردن این بمب‌گذاری‌ها از حامیان آتش‌بس در سوریه، به ویژه روسیه و ایران، درخواست کرد از رعایت کامل آتش‌بس در سوریه اطمینان حاصل کنند.

وزارت امور خارجۀ فرانسه اعلام کرد: «حصول اطمینان از رعایت آتش‌بس در سوریه بیش از هر زمان دیگر ضرورت دارد.»

در این بیانیه آمده است: «فرانسه از حامیان آتش‌بس، به ویژه روسیه و ایران، که هفته آینده در آستانه (پایتخت قزاقستان) دیدار خواهند کرد، می‌خواهد با اعمال فشار بر جناح‌ها نسبت به رعایت کامل آتش‌بس اطمینان حاصل کنند.»

دور آتی گفتگوها در شهر آستانه با حمایت کشورهای ایران، روسیه و ترکیه قرار است در روزهای 14 و 15 مارس (24 و 25 اسفند) برگزار شود.

 

 استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku