آنکارا: دولت جدید امریکا حمایت تسلیحاتی از کردهای سوریه را متوقف کند

بن‌علی ییلدریم، نخست‌وزیر ترکیه

نخست‌وزیر ترکیه می‌گوید دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهور امریکا برای گروه شبه‌نظامیان کُرد «یگان‌های مدافع خلق» موسوم به وای‌پی‌جی در سوریه سلاح ارسال کرده، اما دولت جدید امریکا باید این روند را متوقف کند.

بن‌علی ییلدریم، سه‌شنبه در سخنرانی برای نمایندگان حزب حاکم عدالت و توسعه در پارلمان ترکیه گفت وی انتظار دارد دولت جدید امریکا عرضۀ سلاح به شبه‌نظامیان وای‌پی‌جی را متوقف کند.

نخست‌وزیر ترکیه افزود: «ایالات‌متحده نباید اجازه دهد که این همکاری راهبردی (با ترکیه) به‌واسطۀ یک سازمان تروریستی تحت‌الشعاع قرار گیرد.»

تصویری آرشیوی از خودروهای زرهی ترکیه در شمال سوریه

آنکارا طی ماه های گذشته از حمایت تسلیحاتی واشنگتن از نیروهای کرد در سوریه که علیه گروه تروریستی داعش می جنگند، به شدت انتقاد کرده است. 

سه‌شنبۀ گذشته نیز رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه گفته بود شواهدی در دست دارد مبنی بر اینکه امریکا از گروه‌های تروریستی ازجمله داعش، وای‌پی‌جی (یگان‌های مدافع خلق) و پی‌وای‌دی (حزب اتحاد دموکراتیک) حمایت می‌کند.

آنکارا از 3 شهریور امسال با ادعای مبارزه با تروریست‌های داعش، عملیات نظامی را در خاک سوریه آغاز کرده که به عقیده کارشناسان این عملیات با هدف سرکوب کردهای سوریه و عقب راندن آن‌ها از نزدیک مرزهای ترکیه صورت گرفته است.

دمشق ضمن انتقاد از این اقدام آنکارا، مداخلۀ نظامی ترکیه را نقض آشکار حاکمیت سوریه اعلام کرده است.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku