نگرانی سازمان ملل درباره حملات ترکیه به کردهای سوریه

تصویر آرشیوی از نشست شورای امنیت سازمان ملل

شورای امنیت سازمان ملل درباره حملات توپخانه ای ترکیه به نیروهای کرد یگان‌های مدافع خلق در سوریه ابراز نگرانی کرده است.

شورای امنیت سه‌شنبه در جلسه‌ای غیرعلنی ضمن اعلام این موضوع از ترکیه خواست به قوانین بین‌المللی پایبند باشد. 

رافائل رامیرز، نماینده ونزوئلا در سازمان ملل و رئیس شورای امنیت در ماه فوریه (بهمن‌ ماه) اعلام کرد این جلسه پس از شکایت سوریه و به خواست روسیه برگزار شد.

ارتش ترکیه سه‌شنبه نیز برای چهارمین روز متوالی یگان‌های مدافع خلق را، که مدعی است تحت حمایت مسکو قرار دارند، هدف حملات توپخانه‌ای قرار داد.

آنکارا بیم آن دارد که یگان‌های مدافع خلق در پی به دست گرفتن کنترل 100 کیلومتر منطقه مرزی سوریه با ترکیه، که فعلاً در اختیار کردها نیست، باشند.

رافائل رامیرز، نماینده ونزوئلا در سازمان ملل و رئیس شورای امنیت در ماه فوریه (بهمن‌ ماه) 

رامیرز گفت: «اعضای شورای امنیت درباره حملات ترکیه به شمال سوریه ابراز نگرانی کردند. سوریه درباره این تخلف نامه‌ای به شورای امنیت ارسال و ابراز نگرانی کرد و همه اعضا توافق دارند که از ترکیه خواسته شود به قوانین بین‌المللی عمل کند.»

یگان‌های مدافع خلق که دولت آنکارا آن را گروهی تروریستی می‌داند، نقش کلیدی در مبارزه با داعش و آزادسازی بخشی از مناطق تحت تصرف این گروه تروریستی ایفا کرده‌اند.

آنها تاکنون نیز در مبارزه با تروریست‌های داعش پیشرفت بسیاری داشتند و روز سه شنبه افزون بر شهر تل رفعت، روستاهای عین دقنه، و کفر ناصح در استان حلب را آزاد کردند.

هم زمان با پیشروی‌های نیروهای کرد در نزدیکی ترکیه، دولت آنکارا درباره نزدیک شدن کردها به شهر اعزاز در نزدیکی تل رفعت هشدار داده است.

احمد داوود اوغلو، نخست وزیر ترکیه اعلام کرد نیروهای مسلح کرد در صورت نزدیک شدن به شهر اعزاز با «واکنش شدید» آنکارا مواجه خواهند شد.

داوود اوغلو پیشتر نیز تهدید کرده بود در صورتی که ترکیه با تهدیدی از سوی نیروهای کرد سوریه مواجه شود، در حمله به مواضع آنها در سوریه تردید نخواهد کرد.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku