مشاور اسد: امریکا در پی انتقال داعشی‌های عراق به سوریه

حضور یک سرباز امریکایی در پایگاه نیروهای امریکایی در شهر قیاره واقع در جنوب موصل (4 آبان 95، عکس از رویترز)

مشاور رئیس جمهوری سوریه می‌گوید عملکرد ائتلاف تحت هدایت امریکا در عملیات موصل در شمال عراق بیانگر آن است که واشنگتن احتمالاً درصدد فرستادن تروریست‌های داعش به سوریه است.

بثینه شعبان، مشاور مطبوعاتی رئیس‌جمهور سوریه، در مصاحبه با شبکۀ خبری آرتیِ روسیه گفت: «آنها تروریست‌ها را از مکانی به مکان دیگر هدایت می‌کنند؛ تروریسم را در یک مکان کاهش داده و آن را به مکانی دیگر هدایت می‌کنند.»

شعبان خاطر نشان کرد فرار احتمالی تروریست‌های داعش از موصل به سوریه «خطر بزرگی برای حاکمیت و کشور ما» است.

مشاور مطبوعاتی رئیس‌جمهور سوریه تأکید کرد: «روسیه و سوریه این موضوع را با جدیت بسیار تحت نظر دارند. ما نمی‌توانیم بنشینیم و نظاره‌گر باشیم...شیوه‌ای که آنها برای محاصره‌کردن موصل به کار گرفته‌اند، نشان می‌دهد آنها مایلند این تروریست‌ها را به سوریه نقل مکان کنند.»

به گفتۀ این مقام سوری، ائتلاف تحت هدایت امریکا و خود امریکا ثابت کرده‌اند که در مبارزه با تروریسم شرکای کاملاً غیرقابل اعتمادی بوده و حتی به وعده‌های خود پایبند نیستند.

بثینه شعبان، مشاور مطبوعاتی بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه (تصویر آرشیوی)

وی همچنین گفت دولت‌های غربی دربارۀ مبارزه با تروریسم فقط «حرف می‌زنند» و در عین حال پیکارجویان غیر میانه رو را به جمع به اصطلاح میانه‌روها، اضافه می‌کنند.

این مقام سوری ادامه داد: «متأسفانه شرکای غربی در زمینۀ مبارزه با تروریسم حرف می‌زنند اما (با تروریسم) صادقانه مبارزه نمی‌کنند... آنها به تروریست‌هایی که میانه‌رو می‌خوانند، کمک تسلیحاتی می‌کنند و این در حالیست که می‌دانیم در میدان نبرد تروریسم میانه‌رو وجود ندارد... تمامی آنها برای سوریه، منطقه (خاورمیانه) و بشریت خطرناک هستند.»

شعبان افزود: «شاهدیم که کشورهای غربی می‌گویند از آنچه میانه‌روهای سوری می‌خوانند، پشتیبانی خواهند کرد. میانه‌روهای سوری وجود ندارند، آنها همان افرادی هستند که مردم را سلاخی می‌کنند. آنها یقیناً میانه‌رو نیستند.»

مشاور مطبوعاتی رئیس‌جمهور سوریه در حالی این اظهارات را مطرح کرد که نیروهای عراقی در عملیات آزادسازی موصل، پایتخت خودخواندۀ داعش در عراق، ده‌ها شهر و روستا را در حومۀ این شهر آزاد کرده و عناصر این گروه تروریستی را به عقب رانده‌اند.

منابع عراقی پیشتر گفته بودند داعش گذرگاهی را در بخش غربی موصل ایجاد کرده‌است تا در صورت سقوط این شهر بتواند از طریق بیابان‌های اطراف آن به سوریه فرار کند.

 

 استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku