جبهةالنصره به روی غیرنظامیانِ حلب آتش گشود

نمایی از شهر حلبِ سوریه

تروریست‌های جبهة النصره غیرنظامیانی را که قصد خروج از حلب داشتند، هدف حمله قرار داده‌اند.

به‌ گزارش خبرگزاری ریا نووستی به نقل از یک منبع وابسته به این گروه تروریستی، غیرنظامیانی که از طریق گذرگاه انسانی بُستان‌القصر قصد داشتند از حلب خارج شوند، مورد حملۀ تروریست‌های النصره قرار گرفتند. بنا بر این گزارش، افراد زیادی در این حمله زخمی شده‌اند.

این منبع جبهة النصره گفت: «حدود 2 هزار غیرنظامی که قصد داشتند از این گذرگاه‌ها استفاده کنند و از حلب بگریزند در بُستان‌القصر گرد هم آمده‌بودند. عناصرجبهة النصره به روی آنان آتش گشودند و اجازه ندادند حلب را ترک کنند؛ چند نفر زخمی شدند.»

پیش‌تر، ساکنین حلب به خبرگزاری ریا نووستی گفته بودند که گروه تروریستی جبهۀ فتح‌الشام، که قبلاً به نام جبهة النصره شناخته می‌شد، تهدید کرده بود که غیرنظامیانی را که از طریق شش گذرگاه انسانی قصد خروج از شرق حلب را داشته باشند، هدف حمله قرار خواهد داد.

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه، سه‌شنبه اعلام کرد توقف 8 ساعتۀ حملات هوایی روسیه و سوریه از ساعات ابتدایی پنج‌شنبه آغاز می‌شود تا کمک‌های انسان‌دوستانه به حلب ارسال شود و غیرنظامیان و مجروحان بتوانند شهر را ترک کنند.

در مجموع 8 گذرگاه انسانی برای خروج افراد از این شهرِ تحتِ محاصره درنظر گرفته شده‌است. شش مورد از این گذرگاه‌ها مخصوص غیرنظامیان است و دو مورد دیگر به معارضانی اختصاص دارد که قصد دارند تسلیم شوند.

عناصر گروه‌های تروریستی در شرق حلب (تصویر آرشیوی)

جبهة النصره یکی از گروه‌های تروریستی به شمار می‌آید که تقریباً با همۀ گروه‌های شبه‌نظامی در سوریه از جمله گروه‌های داخل حلب، درآمیخته‌است.

حلب، دومین شهر بزرگ سوریه، از حدود 4 سال پیش به دو بخش تقسیم شده که بخش غربی آن تحت کنترل نیروهای دولتی است و شرق آن در اشغال تروریست‌های مورد حمایت کشورهای خارجی قرار دارد.

منطقۀ تحت تصرف گروه‌های تروریستی از 27 تیر در محاصرۀ نیروهای ارتش سوریه قرار گرفته‌است.

ارتش سوریه از اول مهر امسال با پشتیبانی هوایی روسیه، با اجرای عملیات نظامی، برای آزادسازی کامل شهر حلب از اشغال تروریست‌ها تلاش می‌کند.

سوریه از سال 1389 درگیر بحران و ناآرامی است. به گزارش سازمان ملل، در این ناآرامی‌ها تاکنون بیش از 400 هزار نفر کشته شده‌اند.

روسیه از مهر ماه 1394 به درخواست دولت دمشق، با اجرای حملات هوایی، مواضع و اهداف گروه‌های تروریستی را در سوریه هدف قرار می‌دهد.

ادامۀ پشتیبانی نظامی مسکو از دمشق و حملات هوایی روسیه در عملیات آزادسازی شهر حلب از تصرف تروریست‌ها، خشم و نارضایتی غرب را برانگیخته‌است.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku