توقف حملات هوایی روسیه و سوریه علیه تروریست‌ها در حلب

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه

وزیر دفاع روسیه اعلام کرد نیروهای هوایی روسیه و سوریه از ساعت 10 روز سه‌شنبه به وقت محلی حملات هوایی خود علیه تروریست‌ها را در شهر حلب در شمال سوریه متوقف کرده‌اند.

سرگئی شویگو سه‎شنبه (27 مهر) در حالی این خبر را اعلام کرد که براساس اعلام وزارت دفاع روسیه، قرار است روز پنجشنبه (29 مهر) نیز درگیری‌های حلب برای ارائۀ کمک‌های انسان‌دوستانه متوقف شوند.

وزارت دفاع روسیه دوشنبه (26 مهر) اعلام کرد روز پنجشنبه حملات در حلب، به عنوان بزرگ‌ترین شهر سوریه، از ساعت 8 تا 16 به وقت محلی متوقف خواهند شد تا غیرنظامیان و شورشیان شهر را ترک کنند.

شویگو همچنین گفت کارشناسان نظامی روز چهارشنبه (28 مهر) در ژنوِ سوئیس و در چارچوب مذاکرات بین‎المللی صلحِ سوریه که به میزبانی سازمان ملل متحد برگزار می‎شود، دیدار خواهند کرد.

به گفتۀ وزیر دفاع روسیه، محور اصلی این دیدار، جدا کردن تروریست‎ها از گروه‎های شورشی در سوریه است.

یک کودک سوری که در حملات موشکی معارضان دولت سوریه در محلۀ السیدعلی در شهر حلب زخمی شده است، در بیمارستان الرازی در بخش تحت تسلط دولت سوریه در حلب مورد درمان قرار می‎گیرد. (25 مهر 1395- عکس از خبرگزاری فرانسه)

مقامات روسیه در تفکیک گروه‌های تروریستی در سوریه با امریکا اختلاف نظر دارند. روسیه پیشتر بارها اعلام کرده بود که گروه‌های موسوم به احرار الشام و جیش الاسلام که تحت حمایت عربستان سعودی در مذاکرات صلح بین‌المللی سوریه حضور داشتند، تروریستی هستند.

مسکو همچنین تأکید کرده است که تغییر نام گروه تروریستی جبهة النصره، شاخۀ القاعده در سوریه، به فتح‌الشام، ماهیت تروریستیِ این گروه را تغییر نمی‌دهد.  

این در حالی است که امریکا از این گروهها به عنوان «مخالفان میانه‌رو» یاد می‌کند.

روسیه از تاریخ هشتم مهر ماه 1394 با مجوز دولت دمشق حملات هوایی خود علیه مواضع گروه‌های تروریستی از جمله داعش و جبهة النصره را در سوریه آغاز کرد.

سوریه از سال 2011 (1389) درگیر بحران است. به گزارش سازمان ملل در این ناآرامی‌ها تاکنون بیش از 400 هزار نفر کشته شده‌اند.

حلب، دومین شهر بزرگ سوریه، از سال 2012 میلادی به دو بخش تقسیم شده که بخش غربی آن تحت کنترل نیروهای دولتی است و شرق آن در اشغال تروریست‌های مورد حمایت کشورهای خارجی قرار دارد.

منطقۀ تحت تصرف گروه‌های تروریستی از 27 تیر در محاصرۀ نیروهای ارتش سوریه قرار گرفته‌است.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku