News   /   ايران

فوتسالیست‌های ایران با کسب رتبۀ سوم جهان، تاریخ‌ساز شدند

تیم ملی فوتسال ایران برای اولین بار موفق به کسب مقام سوم رقابت‌های جام جهانی شد. (عکس از خبرگزاری فرانسه)

تیم ملی فوتسال ایران با شکست پرتغال برای اولین بار به مقام سوم رقابت‌های جام جهانی دست یافت.

فوتسالیست‌های ایران شنبه شب در بازی رده‌بندی در جام جهانی 2016 کلمبیا مقابل پرتغال صف‌آرایی کردند. این دیدار در نیمۀ اول بدون گل به پایان رسید؛ اما در آغاز نیمۀ دوم پرتغال در کمتر از یک دقیقه، دو گل به ایران زد تا کار برای ملی‌پوشان ایران دشوار شود.

در ادامه ملی‌پوشان فوتسال ایران کنترل بازی را در اختیار گرفتند و افشین کاظمی در دقیقه 26 و مهدی جاوید در دقیقه 35 دو بار برای ایران گلزنی کردند تا این بازی به تساوی کشیده شود.

در وقت‌های اضافه گلی به ثمر نرسید تا بازی به ضربات پنالتی کشیده شود؛ ایران در ضربات پنالتی به مانند بازی با برزیل موفق بود و توانست با نتیجه 4 بر 3 حریف سرسخت خود را از پیش روی بردارد.

در پایان این بازی محمد کشاورز، کاپیتان تیم ملی فوتسال ایران، از بازی‌های ملی خداحافظی کرد.

پیام تبریک رئیس‌جمهوری

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، در پیامی کسب مقام سوم جهان توسط تیم ملی فوتسال را به ملت ایران تبریک گفت.

رئیس‌جمهوری در پیامی در صفحۀ توئیتر خود نوشت: «درخشش و کسب عنوان سومی جام جهانی فوتسال 2016 با برتری بر قدرت‌های جهانی بر ملت ایران، بازیکنان و مربیان تیم ملی مبارک.»

در دیدار پایانی این رقابت‌ها نیز تیم ملی فوتسال آرژانتین با شکست روسیه به مقام قهرمانی رسید تا برای اولین بار به این مقام برسد.

گفتنی است، تیم ملی فوتسال ایران در حالی در هشتمین دورۀ این رقابت‌ها به مقام سومی رسید که بهترین نتیجه ایران در جام جهانی فوتسال به سال 1992 و کسب عنوان چهارمی این رقابت‌ها بازمی‌گشت.

 استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku