News   /   ايران

ویدئو: نیمه‌نهایی فوتسال جام‌جهانی: ایران 3 روسیه 4

تیم ملی فوتسال ایران پیش از آغاز مسابقه با روسیه در مرحلۀ نیمه‌نهایی جام جهانی 2016

تیم ملی فوتسال ایران در مرحلۀ نیمه‌نهایی جام‌جهانی 2016 مقابل روسیه با نتیجه 4 بر 3 شکست خورد و از حضور در دیدار پایانی بازماند.

فوتبالیست‌های ایران بامداد چهارشنبه از ساعت 3:30 به وقت تهران در ورزشگاه ایوان شهر مدلین کلمبیا به مصاف روسیه رفتند؛ در این رقابت نزدیک ملی‌پوشان ایران دو بار از حریف عقب افتادند، اما هر بار آن را جبران کردند.

حسن طیبی با دریبل‌زنی خود بازیکن روسیه را از پیش روی برداشت.

ولی پس از گل سوم، تیم ملی فوتسال ایران از سیستم پاور پلی (حمله 5 نفره) استفاده کرد تا بار دیگر نتیجه را به تساوی بکشاند ولی یک دقیقه مانده به پایان مسابقه، چهارمین گل را دریافت کرد تا کار برای صعود به فینال سخت‌تر شود. فوتبالیست‌های ایران با این حال بار دیگر توانستند اختلاف را به یک گل برسانند اما این مسابقه با نتیجه 4 بر 3 به نفع روسیه به پایان رسید.

گل‌های ایران در این رقابت را احمد اسماعیل‌پور، علی‌اصغر حسن‌زاده و مهدی جاوید به ترتیب در دقایق 17، 30 و 40 به ثمر رساندند؛ گل‌های روسیه نیز در دقایق 14، 23، 30 و 39 به ثمر رسید.

احمد اسماعیل‌پور پس از به ثمر رساندن گل اول تیم ملی فوتسال ایران مقابل روسیه

تیم ملی فوتسال ایران که در مرحلۀ گروهی در رتبۀ سوم گروه خود قرار گرفته بود، در مرحلۀ یک‌هشتم نهایی در میان حیرت همگان، تیم فوتسال برزیل، قهرمان 5 دورۀ این رقابت‌ها را در ضربات پنالتی از پیش روی برداشت و در مرحلۀ یک چهارم نهایی پاراگوئه را شکست داد.

ملی‌پوشان ایران حالا باید شنبه شب به وقت تهران در دیدار رده‌بندی به مصاف بازنده دیدار آرژانتین و پرتغال بروند.

مهران عالی‌قدر بازیکن روسیه را با دریبل‌زنی از پیش روی برداشت.

تیم ملی فوتسال ایران یک بار در جام‌جهانی 1992 موفق به کسب ردۀ چهارم جهان شده بود.

گفتنی است، در 7 دورۀ پیشین رقابت‌های جام جهانی فوتسال، ایران در 6 دوره حضور داشته و با مجموع 45 امتیاز از 28 بازی، هفتمین تیم پرافتخار جهان از این حیث به شمار می‌آید.

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku